04 Februari 2016

Borak2 jom..

Banyak nak cerita tapi bila nak taip tersekat sebab aku rasa macam tak patut nak cerita..hahahahha..Aku kagum dengan blogger yang boleh cerita semuanya...tanpa berselindung apa-apa..ehhehehehe. Tak kisahla dia cerita pasal suami dia, anak-anak dia, makbapak dia, adik beradik dia....baik dari segi yang baik jugak yang buruk..kental kan?..

Sebenarnya kita nie sikit pun tak boleh bandingkan kehidupan kita dengan kehidupan orang lain...tapi boleh ikut cara orang tu menjalani kehidupan..ikut yang baikla maksud aku...eh apa2la aku merepek ni..hahhahaha..sebenarnya kan aritu ada la hamba Allah ni share pendapatan sebulan laki dia..hahahha..aku yang dengar seharian jugak rasa..mmm..rasa speechless+down kot...hahahahha.....bukan jeles tau, rasa macam kenapala banyak sangat gaji ko ni..hahahahha...gajinya sebulan boleh dapat Axia (A) sebijik cash...tapi yang pelik diorang hidup dalam serba sederhana..sangat sederhana...aku rasa aku yang gaji setahun menyamai gaji dia sebulan tu pun lagi mewah kot..hahahahahahah...tue yang rasa down, betapa rasa belagaknya ko parijah...huahuahua.

Ekonomi

Tahun ni income tak berapa nak ade, sebab ASB loan aku dah terminate. Lagipun tahun nie katanya kemelesetan ekomoni agak teruk, so kena berjimat cermat sikit. Azam pun cakap production kilang tempat dia kerja jatuh teruk..huhuhuhu...Risau jugakla...hutang banyak hoittt. Tabung haji baru umumkan bonus 2015, of kos aku tunggu2 sebab tabung haji nie aku buat potongan gaji..itu jela simpanan yang aktif buat masa sekarang ni..ASB memang tak usik pun, keluar tidak masuk pun tidak..ahahahahahah...

Tahun lepas entah mimpi apa bos, nak bagi bonus lebih sebulan. Trick dia bagi bonus lebih tapi gaji taknak naikkan. Satu fakta yang perlu diketahui dah 40 tahun gaji tak naik tau tak..hahahhahaha...kejam bos aku nie ..dia tukar kereta tiap2 tahun...sedih!..hahahhahaha...tapi nak cakap lebih-lebih pun takle, company diakan sukahati diala.. .hahahahhaha...ala aku geram2 pun bontot dah melekat dengan gam gajah memang tak boleh nak pegi mana-mana dah...

Keluarga

Tahun lepas dapat jugak bawak mak mentua jalan-jalan. Tercapai jugakla hajat Azam nak bawak mak dia bercuti. Itu pun drama jugak nak cari pakej..percaya tak pergi langkawi tu kitaorang guna pakej travel ..hahahahha..Aku cerita dengan kawan aku, kawan aku cakap ko pegi langkawi pun guna pakej...membazir katanya..ahhahahahahah...Jujur sebenarnya aku tak tau nak booking tiket flight wakakakakkakakakka..cerita sini abis sinila ye..kikikiki...tak berapa konpiden...hahahahah. nak senang cari pakej jela... so total all in hotel, transport & tiket flight untuk 6 orang kurang  daripada 2k. Semua di tanggung oleh Azam...hahahhaha..well aku kan dah di chop kedekut..hahahhahaha.

Kalau aku rajin nanti aku sambung la borak2...nak balik dah bye...

Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: