12 Ogos 2015

RAYA 2015

Boring nak cerita pasal raya sebab setiap tahun sama je kisahnya..hekhekhek....yang berbeza cuma usia, baju dan masa..hahahhahahaha..

Tahun nie kitaorang balik raya awal sehari sebab kitaorang tak balik masa puasa, jadi teringin la jugak nak buka sama-sama dengan mentua kan...hekhekhek, nampak tak?..hahahhaha..

Sebelum raya tu ramai yang viralkan kat FB pasal, aurat + keselesaan bila beraya kat rumah mentua. Aku tak boleh nak komen sebab Azam nie 2 beradik je, memang kat rumah tu ada bilik, takde istilah tak selesa ye, sebab takde sapa nak berebut bilik air, nak gosok baju kena Q bagai, tido sepah2 kat ruang tamu, Nak basuh baju pun takde berebut ampaian. Tapiiiiiiiiiiiiikan... ada jugak yang tak seronoknya sebab suasana meriah tu takde....Kebetulan adik ipo beraya kat rumah mentua dia, jadinya malam raya dengan raya pertama tu aku sekeluarga + mak mentua je. Sama jela kalau aku kat rumah pun..hahahhaha..ni cuma tambah mak mentua je. Dah terbiasa macam tu bila raya tetap juga bahagia...Janji boleh berkumpul sama2 malam raya...Pasal suasana tak riuh rendah tu kita abaikan..ehehehhehehhe...manusia mana nak rasa cukup

Pagi raya kita pegi sembahyang raya kat masjid. Dulu aku tak pernah ikut pergi solat raya sebab aku tak reti solat raya..ahhahahhaha...adoi bodoh piang sangat tau. Lagipun aku dibesarkan, dengan budaya orang perempuan tak payah pergi solat kat masjid. Kalau hari raya, orang perempuan siapkan juadah dan siap2 pakai baju baru tunggu orang lelaki balik raya..gitu. 

Ya ALLAH berkurun pulak aku mengarang cerita nie..hahahhaha..dari awal raya aritu sampai hari nie tak sudah2...hahahhahaha...

Masa anak-anak kecik bolehla aku buat alasan jaga anak kan..hahahhah..bila anak-anak dah besar ko nak buat alasan apa bila laki ajak pegi solat raya...uhukss...ikut jugakla  sambil google cara2 solat raya lagipun ikut imam kan...ehehehhehehe...Selalu kalau solat raya, memang kitaorang datang awal, Mak mentua haku kalau datang dia duduk depan saff pompuan tu, aku duduk 3 4 baris belakang dia..hahahhahahhahahhah...mak mentua aku ajak duduk depan dengan dia aku tolak baik2..kuang kuang kuang.....Selalu yang duduk depan saf, orang tua-tua..ehehheheheh..takpe kita dulukan yang tua kan lebih sopan..ehehehhehe..

Ready nak pergi masjid...nenek dengan the cucu's
Perjalanan ke masjid yang makan masa 2 minit..hahahhahahahha..

balik solat dah...hisshhhh..susah nak ambik gambar dengan budak depan tue..

Masa untuk bersalam-salaman, Mula2 laki kena salam emaknya, kemudian aku, kemudian anak-anak.. Lepas tue Aku kena salam laki, kemudian anak-anak..dah akhir sekali anak-anak salam aku...turutan belasah..Janji minta ampun kan..hahhahahah


Azri dengan nenek

Fahmi dengan nenek

Nak duit raya!..ahhahahaha


Dia buka silat pulak dahhhh...hahahahhaha..


ambik gambo guna 'batang mop'..hahahahha..dah tue camera pun tak bawak sapa yang nak ambikkan gambo kitaorang...terpaksa guna khidmat 'batang mop'...terpaksa katanya..hiks..padahal mmg suka

Kemudian aktiviti menternak lemak selagi boleh, Bila dah petang-petang baru adik ipo balik, yang aku dah tukar baju basahan dah..sekali dia cakap nak ambik gambar, suruh pakai baju raya tadi...nasib pakai jubah sarung je tadaaaa.siap!....hahahahhaha..Tiap tahun biras aku keluarkan kamera gadang dia, tpi tak pernah nampak gambarnya hahahahhaha...tahun nie pun sama gak..yang ada nie dari hp aku je..

budak gendon..hiks...tengok la fahmi..selekeh...

cukup !
Cukup la cerita raya 2015

Diakhiri dengan sekeping gambar....









miawwww...miawwwwwwwww..hahhaha



Ini telah menjadi SEJARAH

5 ulasan:

Irfa berkata...

Sib baik ko blik. Klu x mesti sian kt mil xde sapa mlm raya. Eh! Ank x ramai pun pyh jgk ye. Mak aku ada 6 ank, tahun ni

Irfa berkata...

Alahai x abis dh tersend. Huhu
Ni sambungan..
Thun ni 3 blik, 3 tak blik

Cikja berkata...

Kalau ikut aku yang adik beradik ramai nie..memang tak syokla adik beradik sikit..huhuhuh..raya kan seronok kalau riuh rendah...kalau ramai, bergilir macam ko tu seronok gakla....

A.I berkata...

gambo meowww meowww tu paling win. romantika habis ^_^

selamat hari raye cikja ;)

Cikja berkata...

Kak AI, hahahhahah...
Selamat hari raya jugak untuk akak...:)