18 Ogos 2015

Anak yang nak periksa mak yang stresssss...

Semalam diet kantoi makan kerepek pisang dengan muruku..hahahhaha..takle tahan mulut nak mengunyah...lepas telan menyesal..aahahha, banyak pulak tu aku telan..wakakakakkaka...

Ok hari  nie try on balik...

Lagi beberapa hari nak UPSR & PSRA. Macam biasa anak yang nak ambik periksa selamba je, maknya yang nebes..huhuhuhu. Tak taula haku nak cakap kat bebudak nie, Kadang2 aku pikir bukan rezeki aku anak-anak cemerlang dalam pelajaran..uhuks..aku nak push sangat bebudak nie pun tak boleh sebab limit dia memang takat tue je...mmmm..kalau diajar bukan tak boleh buat, tapi bila jawab periksa, pelik dia macam tak sungguh2 nak jawab...sabo jela maknya nie.  Banyak kali aku pesan, masa depan diaorang, diorang sendiri tentukan..ibu dengan abah tolong lorongkan apa yang patut, lunaskan tanggungjawab apa yang perlu..selebihnya terpulang diorangla. Cakap banyak aku pulak yang stress..huwaaaa..anak-anak....

Tapi yang paling penting aku nak anak-anak jadi orang yang taat pada agamanya (islam)...ITU PENTING tiada tolak ansur.

Lagi beberapa hari nie, aku tawakal jela..tapi nak sebut tawakal pun malu sebab rasanya macam usaha aku dan anak pun ciput sangat..huhuhuhu....

inila budak yang nak UPSR tue....
Semoga yang baik-baik aje..Amin.


Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: