24 April 2015

Yang bermain di fikiran

1) Hidup rumahtangga mesti kena give & take. Itu normal, yang tak normal bila belum kahwin tapi pihak lelaki mempertikaikan gaji tunang/kekasihnya sikit lepas tu komen "mana cukup nanti kalau dah kahwin". Menyirap pulak darah aku bila dengar. Bukankah nafkah itu tanggungjawab lelaki?. Rasanya memang tak sesuai la lelaki seperti ini dijadikan suami...huhuhuhu. Tapi tulakan kalau dah sayang selalunya tertutup  mata hati tu..huhuhu.. Dan kalau jadi lelaki, kalau isteri ko bergaji lebih adakah tidak rasa tercabar?.mmmm...Dunia dah terbalik nampaknya. 

2) Minggu lepas balik kampung, masa nak balik macam biasa salam peluk cium dengan mak mentua...tapi minggu lepas terusik jiwa aku bila mak mentua balas pelukan dan ciuman sambil cakap "sayang anak mak"..huhuhuh..tetiba teringat kat arwah mak. Itula ucapan arwah masa aku hopeless dapat berita dia kena kanser..huhuhhuhu.. untuk mak mentua terima kasih sayang saya walaupun saya bukan menantu yang baik..

3) Dah terjebak beli produk nak kuruskan badan...tapi tak kurus kurus pun..hahahahhaha. Adoi la jahanam duit haku...bukan salah produk, tapi semangat aku tak kuat. Aku ingat bila beli produk mahal-mahal semangat nak kurus tue kuat la..sebab sayang duitkan..rupanya..hampeh..hahahahhahaha. Yup aku beli produk tue bukan sebab keberkesanannya tapi sebab nak jadi pemangkin semangat je..hahhahahha. Boleh?

4) Kelmarin baru terperasan kereta kena sagat..mmm..tang bila kena pun tak tau la. Aku perasan pun bila turunkan beg +baju sekolah anak kat rumah kakak pengasuh...



Tanya kat laki pun dia tak tau..uhuk, bagaimana merah ini tercalar begitula rasa hatiku. Kang, ada masa kita cat le balik..jahat tau sapa yang langgar pastu buat-buat tak tau...mmmm..

5)  Pening dengan anak-anak, terutama Fahmi tahun nie nak UPSR tapi macam biasala suruh baca buku bukan main liat....gggrrrr...istighfar je aku ni..huhuhu..Kalau cakap aku nie memang bolayan je dia. Malam tadi sibuk main game aku suruh berhenti main game tu minta dia buat latihan karangan memang dia berhenti main game tapi pegi makan....abis makan buat-buat tak reti, selamba je Ya Allah menyirap pula darah aku..huhuhuhuh...mencabar betul mendidik anak2 nie, aku rasa setakat aku hidup 34 tahun nie perkara yang paling susah/sakit/perit  adalah  mendidik anak. 

6) Perasaan nak bina rumah sendiri membuak buak, tapi duitnya tak membuak-buak huwaaaaa...helppppppppp..hahahhahahah. Macam sawan plak asyik tengok plan 3D ni..
Cantikkan,  eh tapi design nie design apartment. Tapi aku suka gak dengan design ni. Bilik air  2 cukup la pastu  takyah bath tab sangatla kan, rumah kampung kot...



Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

citer pasal plan umah, aku tingat zmn kecik2, suka lukis pelan umah idaman, nak bilik ada macam2..

Delores Hope berkata...

Bagus, saya benar-benar suka it.if Anda juga menyukai situs kami ikuti: http://www.robesdemariee2013.com/