31 Mac 2015

Sardin sebelum GST...

ok 2 3  4 5 hari nanti tajuk entry akan ada perkataan GST ye..hahahahahah

Kalau Azam kerja malam, kebiasaannya nanti pukul 4.30 petang  dia akan sms aku tanya nak masak nasi atau keluarkan lauk apa. So bila balik kerja terus aku masak lauk & sayur je. Kalau dia kerja pagi, agak leceh sikit sebab haiwan-haiwan *tiru kakpnut hahahha* dalam peti ais kena defrost dulu, so lambatla siap masaknya.

Semalam aku masak sardin dengan goreng puyuh berempah, sebab dalam peti ajaib ais hanya ada itu je. Puyuh tue azam order dengan kawannya yang bela puyuh untuk buat side income..ehehhehe..try ler order sebab anak-anak memang suka puyuh, kalau bulan puasa tu wajib beli seminggu 3 4 kali. Aku perap dengan serai+kunyit+halia+bawang merah+bawang putih+jintan *taktau jintan putih ke manis..hahahah..aku bedal je*+ biji ketumbar letak garam sikit..tak cukup la sorang 2 ekor..hahahahha. Well tengokla sapa masak..muahhahahha..belagaknya.

syurga perut betul!
Lepas tue aku dah takde idea nak cerita ..hahahahahahah...

ok bye... 




Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

X PENAH MASAK PUYUH, KALAU DEKAT NAK GAK ORDER, HEHE

Cikja berkata...

aku selalu makan irfa..masak sendiri pun pestime nie..ehehhehe..