07 Februari 2015

Entah kenapa aku ni baran betul dengan anak, terutama dengan anak yang No2..hahahhaha. Adoi semalam aku terlempang fahmi, lempang sikit je..sebab panas hati tengok dia gosok baju,  aku tengok memang sakit hati betul padahal dah ajar macam mane nak buat, tapi lepas tue menyesal sendiri huhuhuhu..boleh je kot nak ajar elok elok. Haila parijah kurangkan sikit baran dengan anak tu... :(

Tapi demi Allah aku sayang anak-anak aku..huhuhuhu. Well mak mak sangat perangai tu...dah pukul pastu menyesal. Aku harap dia paham kenapa aku marah. Mudah -mudahan aku boleh bersabar layan kerenah anak-anak.aminn.

Ok ini memang cerita basi..

Tak tahu kenapa hujung tahun 2014, company decide nak bayar bonus lagi. Maksudnya tahun 2014 bonus dibayar 2 kali Januari dan December. Dan aku rasa Bonus December tu sebenarnya untuk Bonus 2015 sebab conpamy paling banyak bagi bonus 1 bulan gaji je pun, tak pernah sampai 2 bulan..hahahha. So kalau ikut rekod 2015 takde bonus..huhuhuhu.. Selalu company bayar bonus dekat-dekat nak raya cina. Macam terkejutla. Mimpi kot bos aku tue..hahahaha. Tapi mimpi  dia, rezeki untuk kami..ehehhehe..

Macam biasala aku kalau dapat bonus memang tak cakap kat laki..hahahahhaha..tapi terkantoi masa nak isi borang pendaftaran sekolah Aqil..kan dia mintak payslip, pulak tu bonus tue sekali satu payslip dengan gaji..hahahhaha..adoi..sabo jela. ayat laki aku "ibu dapat bonussssssssss yeeeeeeeeeeeeeeee"..sambil sengih2....eeeee..annoying sangat..hahahhaahah.

Lepas dapat bonus keluar ada pulak dinner company, tahun sebelum-sebelum nie memang aku join terkinja-kinja atas pentas, tapi dinner kali nie aku tarik diri dan group kitaorang dibubarkan atas alasan-alasan MALAS nak training..hahahhahaah. Lagipun aku terpikir dosa..huahuahua. Cukup cukupla, umur pun makin tua sedar diri sikitla...huhuhuh..tema dinner 60an, aku beli kain kat nagoya minta kawan jahitkan blouse peplum, kain 2 meter 10 inggit, upah jahit 15 inggit..hahahhaha..jadila baju dinner aku.

geli pulak tengok muka aku..hahahha..makeup sendiri asal boleh, nampak garang kan?..hahahhaha..nak buat shawl kepuk2 tak jadi..hahahhaha..


Hadiah lucky draw memang best kata ko, 90% cash. 1.5k je ada 10!. 2k ada 2, hadiah utama 3k!, tapi kesian satu tak sangkut kat aku..hahahhaha. aku cuma dapat kad petronas 30 inggit..hahahha jadila.

Tahun lepas aku ada beli saham company sikit, minggu lepas harga naik, so aku dan opismate decide untuk jual dapatla sikit duit. Alhamdulillah rezeki. Company aku nie dah public listed maksudnya dah tersenarai kat bskl gitu, so boss baik hati bagi staff harga saham jaminan selama 5 tahun. Lot saham yang dibagi bergantung pada jawatan & tahun berkhidmat. Harga jaminan tu maksudnya macam nie, contoh 1 lot kat pasaran harganya RM1.00 tapi yang company offer kat kita hanya RM0.50 sen  1 lot selama 5 tahun dan dipecahkan setahun-setahun lotnya.Contoh kalau company bagi 10000 lot jadi setahun maksimum boleh beli 2000 lot, tapi kalau tahun semasa saham tue ko tak beli tahun depan boleh carry forward jadi 4000 lot la maksimum. Aku mula-mula blur gak, bila dah start main saham nie dah tau dah..chewaahhhh main saham sangat..hahahah.. main saham dijamin beranila...cer try masuk pasaran..ehehheheh..tak berani lagi. Ala yang nie pun sebab ada yang bagi modal, kalau tak malas aku nak main..hahahhahah...tapi memang untung sangat la, rugi sapa yang tolak offer ni. Ada ok, staff yang tolak padahal modal offer cuma seringgit lepas tu bukak account  CDS cuma 10 inggit je kot, kalau beli boleh untung ribu. Aku nie yang  share keuntungan dengan orang yang bagi modal still lagi boleh dapat mcm 1/2 bulan bonus, ok la kan sapa nak bagi. Boleh buat duit geli geli..ekkekekeke...yang duit saham  nie pun laki aku tak tau..hahahahah. Dia tau aku ada beli saham tapi dia tak tau aku dah jual...hekhekhekhek...



Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

hahaha, lain kompeni boleh lah nak sorok2. cam aku,non ado nak nyorok2nya sbb satu sarikat ;)

Cikja berkata...

sedikit kelebihan bekerja lain2 company..ehehhehhe..