24 November 2014

Cerita 24/11/2014

Mula dah cuti sekolah....habis sessi persekolahan untuk 2014...sekejap je masa berlalu.

Terngiang-ngiang permintaan aqil kat kepala aku nie...Minggu lepas dia cakap macam nie..

"mama, adik rasa tak sabar nak meninggal.."

"kenapa pulak.."

"sebab adik tak sabar nak jumpa Allah''...

Ya Allah berdebar hati aku nie....huhuhuhu

Malam tadi dia cakap lagi...

"mama, adik rasa tak sabar nak meninggal..laaa"

"hissshhh..."

"sebab adik tak sabar nak jumpa Allah, mesti nenek dah jumpa Allah kan?'' ...huhuhuhu...

Aku pandang Azam, Azam pandang aku..hahahhahaha...adoi budak nie..

Hari tu dia meraung tengok cerita Tanah kubur, "Adik taknak mati adik taknak mati"..hahahhahahah..

Aku cakap "semua yang hidup akan mati, tapi kalau adik baik mati jadi bestttt, kalau adik tak baik mati mesti jadi tak best...".

Baru dia tenang ..hahahhaha...


Aku rasa dia tak tau MATI tu apa, Dia ingat MATI boleh hidup balik agaknya ..yang dia teringin nak buat adalah jumpa ALLAH...hihihihihi...

Aku jugak yang cakap kalau nak jumpa ALLAH kena mati dulu, kalau tak macam mana nak jumpa ALLAH ..huhuhuhu...

Susah jadi mak nie....uhuks..


Ini telah menjadi SEJARAH

1 ulasan:

Irfa berkata...

itu budak
kita yg tua ni pun ada hari tak sabar nak mati, ada hari takut pulak
ker aku je yg cenggini?