05 Ogos 2014

Raya pertama 2014

Cerita raya macam biasa...
Dah 3 kali raya tanpa arwah mak, aku semakin biasa menghadam segala kejanggalan walaupun hati merindu amat sangat. 

Kalau ikutkan, aku lebih teruja nak beraya kat rumah sendiri sebabnya aku dah buat sedikit deko-deko raya katanya..ehehhehehe.ibarat kata jiran aku time nak membela rumah nie time raya ler kalau tak rumah macam kapal karam..hahahhaha..betul la tu, ko nak berhabuk ker ko nak bersawang ker mata nie buat-buat tak nampak je memang gasakla sana..

tapi ketepikan keterujaan hati tue, lagipun ko nak raya sorang2 kat taman nie...2 hari sebelum raya pun dah sunyi sepi taman perumahan aku, kita raikanla hari raya dengan orang tua yang masih ada. Dahla jarang balik balik kampung,  raya pun ko malas balik memang nak makan maki la tu uhuks

Aku ingat nak ikut sembahyang raya tapi nak buat macam mane, aku dah raya dulu 3 hari sebelum raya sebenar..huhuhu...aku tak pergi Aqil pun malas nak pegi sabo jela. So apa aktiviti kami sementara tunggu orang balik masjid...selfie la apa lagi..hiks..

terima kasih kat kamera hp yang ada auto beauty..hahahha..mulus giler kulit muka haku..
papehal salam dulu 0-0

Masa salam nie aku tak layanla syahdu2 nie..tapi tengok balik gambo nie sedihla pulak...iyela menhantu katanyakan..dosa banyak nie..uhuksss..

family potrait raya 2014
 nenek and the cucu's


ee..muka aqil macam nak kena lempang ..hahahha..geram!..

masa yang paling seronok ..makan time...
Raya pertama memang macam biasa tak kemana la kitaorang, melayan tetamu dan perut sahaja hahahhaha.. golek2 depan tv main hp tapi tak sempat layan mata..uhuksss..anak-anak sebab dah biasa keadaan macam tu diorang pun layan tv main game jangan banyak bunyi..ehhehehe..

 raya pertama bukan menjadi pelayan tetamu sahaje  tapi menjadi babysitter juga..eheheeh.nampak baju tshirt kain batik tu uniform menjadi bibik..

Lepas maghrib MIL bentang toto depan tv dan tidola berjemaah ramai-ramai, masing-masing sakit kaki kepenatan ulang-alik dari depan ke dapur...dari dapur ke depan..kalau diukur agaknya boleh pergi balik dari tapah ke banting..hahahahhah..melampau ukuran tue!

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

HAHA.ULANG ALIK DAPUR KE DEPAN, DIALOG LEBIH KURANG JE

Cikja berkata...

eheheheh..Selamat Hari Raya IRFA....well nak buat macam mane..ekekkeke.. aktiviti paling penting tue...