26 Jun 2014

Macam macam rasa....

Ada surat atas meja, aku buka tengok, teliti...aarrghhhhh..sakit hati terus angkat ganggang telefon terus tekan seratus. 

"hello, mmm..ada apa?"

aku blur 2 saat, dalam hati aku kenapa suara telekom nie macam suara bos aku...pikir lagi...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

"sorry bos sorry saya salah telefon"

pperrghhhhh....hahhahahhaha..agak panas juga muka aku, tak berani nak toleh kebelakang tengok muka bos, padahal dia ada visitor semalam. Boleh pulak aku salah...

Sebenarnya memang aku nak call seratus (TM), tapi kalau buat panggilan keluar mana-mana pun kena tekan 9 dulu..hahahhahahha..yang aku sebab kononnya marah dengan bil TM tue terus tekan seratus memang dapat ke Extention bos la jawabnya.....

Yang kelakar tue aku boleh blur..hahhaha..aku pikir eh tak beretikanya TM angkat telefon,  selalu suara mesinkan suruh tekan itu ini baru boleh cakap dengan customer service nya ini tetiba2 terus hello..dahla suara bos aku tue garau2..eee...serammmmmmm..hahahhahahha...nasib aku tak sergah. Aku nak letak terus tak boleh sebab kat telefon bos boleh keluar nombor extention kita..hahahha..kang klu aku letak terus lagi parah..tue yang kena say sorry..hahahhahahhaha...sengal la kan.

Petangnya pula kitaorang dikhabarkan bahawa mulai bulan depan tak ada lagi cleaner kat opis nie sebab bos nak terminate cleaner tu dengan alasan cleaner tue buat kerja tak bersih dan malangnya bos suruh kitaorang pula yang jadi cleaner ikut giliran satu hari 3 orang siap ada jadual . Aku rasa down gred sangat dah nie...kena mop lantai cuci toilet....huhuhuh.... Alasannya bos nak displinkan kitaorang..what the fisshhhhh..kitaorang bukan budak sekolah hokeyyyy..semua pun dah tua-tua....displin mende????...kat rumah kena buat kerja rumah kat opis pun kena buat jugak.....aarghhhhhh..marahla...tapi tuela nak marah bos?...mmmm..sakit hati sangatttttttttttttttttttttttttt...Opis korang ada macam nie????

Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

SIAN KO, OPIS AKU TAKDE TELEFON MEJA
SEMUA GUNA HPHONE (TAPI PESEN LAMA, BOLEH CALL N SMS JE)

MAHAL SGT KE GAJI CLEANER SMPI BERKIRA CAM TU, SIAN PULAK,,, MCM KEJE KLINIK SWASTA YG ADA GILIRAN CUCI LANTAI SEGALA

Cikja berkata...

tak mahal pun 200 je sebulan bayar cleaner..bila ada opismate cakap ambik cleaner lain boleh dia jawap..kenapa uols semua ada maid ke kat rumah, tak boleh buat kerja tue semua...what the hell..sangat..

menghina sangat..taula maid dia sampai 5 org...