01 April 2014

Respon kes kucing diracun


Sejujurnya aku nie bukan penggemar binatang peliharaan walaupun kucing comel macam mana punnnnnnnn. Aku rimas dengan bulu-bulu kucing. Pernah aku pergi rumah orang yang suka bela kucing nie bila tengok karpet kusyen dia semuanya penuh bulu kucing bau jangan cakapla..huhuhuhuhu..

Tapi nak kira macam mana kan? manusia ni memang unik. Pada aku hormati berbezaan yang hadap bulu, najis binatang tue bukan ko, dia yang hadap ko bising nak buat apa kan. 

Jiran aku pun penggemar kucing. Dia bela kucing entah berapa ekor entah tapi ada satu ekor nie suka melompat atas kereta aku sampai atas kereta tue calar, berapa banyak pasu aku pecah sebab kucing tue suka melompat dari atas ke bawah.. kadang-kadang berak muntah kat porch kereta...huhuhuhu..nak marah kucing?..memang takla. Dah nama binatang, kalau ko marah ko pun dah macam binatang..ekekkeke..marah jiran aku?..mmm..sorry aku bukan kaki gaduh/ngadu. Jadinya hadap jela, yang aku boleh buat aku alihkan pasu dan tak letak apa--apa kat tempat kucing tu suka lompat. Macam kereta pulak memang tak boleh nak alihkanla, calar atas tak nampak pun konsepnya lantakla huhuhu. Kalau berak muntah tue aku cuci jela tapi sebab tak kerap sangat cuma sesekali je takde hal la. Kalau selalu berak muntah tue terpaksa la juga aku cakap kat jiran aku..huhuhu..

Nak tau tak, arwah mak aku cakap kucing nie adalah binatang yang senang bunting/beranak. Pernah masa aku mengandungkan fahmi, aku suka bagi makan kat kucing liar yang datang kat rumah...hahahha..pastu aku cakap kat kucing tue macam nie "kucing ko nak beranak senang kan, nanti ko doakan aku ye senang beranak macam ko"..hahahahhhaa..agak sewel la jugak bila pikir-pikir balik..wakkakakakkaka...psstttt nie rahsia tau aku tak pernah cakap dengan sesiapa pun pasal benda nie.. tapi aku suspek aku cakap-cakap tue dengan kucing jantan sebab macam takde effect je..sakit jugak aku beranakkan fahmi, ciskek betul la ..ahahhahahhaha

Ini telah menjadi SEJARAH

5 ulasan:

Irfa berkata...

ada baca kes tu, dan aku sama ngan ko gak.minat tgk kalau comel, tp membela mmg tak.pukul tak lah, halau mmh iye. kucing liar kat tepi umah aku selalu curi2 masuk umah kalau lupa tutup pintu, kdg geram gak.. takkan nak bertutup pintu tingkap 24jam. lepa mata mesti curi masuk pastu selongkar tong smpah dlm umah
penah dia selongkar sambal bilis aku atas dapur abis bersepah dgn minyak atas lantai. ikhlas mmg geram lah tp xde lah smpi nak bg racun kasi mati.masih tahu dosa

Cikja berkata...

Setakat nie kucing jiran tue memang tak masuk rumah kecuali kucing tersesat dari mana entah..tue pun jarang2 terjadi..oh lupa cuma tak suka kencing sepah2 tue tak larat oo..dia punya bau pesinggg..peerghhhhh.....tapi tuela nak marah macam mana..huhuhuhuhu...

kann..marah2 gitula kan..takde sampai nak diracun..kejam kot..

sarah berkata...

ye la sian kucing2 yang diberi makan racun tu.depa binatang.mana tau apa.tak ada hati perut betoi..ingat la dosa pahala sama..

ieda berkata...

dalam rumah akak ni ada 5 orang...3 suka sangat dgn kucing...satu biasa2 ja...dan 1 lagi tak suka...sekarang yg tak suka tu pun terpaksa suka....(akaklah tu)....
husband akak siap bahasakan diri dia abah dgn kucing2 kat rumah.

Cikja berkata...

Sarah : kann mentang2 binatang sesukahati je nak diracun..kesianla..

Kak ieda : hahahaha..saya salute orang yg suka cakap dengan kucing macam cakap dengan manusia..jiran saya pun macam tue gak..dia panggil kucing dia adik...ekekkekeke..dia panggil macam dia panggil anak dia je .."adikkk!!!!..balik masuk sini jangan main panas"..hahahhahhaha...saya tukang gelak je... eh tapikan kucing dia ikut arahan tau..terkedek2 masuk dalam rumah...hebatttttt..hihihih