17 Februari 2014

Keciklaaaaaaaaa sangat...

Asah skill mengarang lagi

Situasi 1

"zam ko bagi dia makan apa, kenapa dia jadi kecik, kurus gila ni" hahahhaha..ko tengok ayat tue kurus giler katanya..hahahahah...Azam senyum je.. "mana ada makan pape, aku dietla"...cepat2 aku jawab...hahhahha..terus terang gitu. "iye tu, mesti kau makan produk kurus, kan zam?".. azam pula jawab "Dia memang dietla"..hahahhahahhahah


Situasi 2

"Adik, u sudah kurusla"..tetiba auntie cleaner tegur. Aku terus cakap "mana ada auntie, tak kurus pun biasa je, timbang tak pernah turun" "iyela awak sudah kurus, takpe timbang taknak turun  takpe itu berat tulang"..hahhahaha...pandai je auntie nie...

Situasi 3

"Kak kenal lagi tak?" aku sapa jiran lama aku, "sapa nie ye?".. kakak tue soal balik, aku jawab "Riza la kak".. kakak tu terkejut "Rizaaaaaa, kok kecik betul sekarang" terdetik kat hati aku nie, dulu gemuk sangat ker aku ni??..hahhahahhaha..adoilaaaaaaaa...

Aku tak taula bila aku pandang cermin aku nampak aku sama je takde berubah pun walaupun hakikatnya aku memang DIET sungguh sungguh kononnya muahhaha.  Timbang pun tak turun-turun maintain berat yang sama aku timbang sebulan lepas huhuhuhu sedih :-( stress tau tak. Nak turunkan sekilo pun payah betul geram pulak aku. 

Nampak tak gambar kat bawah ni, gemuk kan?. tak berubah kan? dah gemuk tetiba jadi katik..hahahhahahah..ni gambar masa raya cina yang lepas

tengah panas terik suruh azam ambik gambar..hahahhaha..rimas mamat tue..ekkekeke..nasibla kena layan bini macam nie

Eh risau pulak aku bila orang cakap aku kecik tapi aku nampak diri sendiri gemuk macam ada petanda aneroxia nervosa pulak..ekekkekekek..boleh tahan perasan ko parijah....

tanda-tanda aneroxia nervosa bila tengok diri sendiri kat cermin nampak gajah padahal dah lidi dah badan tue..

Perasan tak boleh blah!!..

Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

tp mmg ko tgh gigih bersenam kan?
kiranya ada gak hasil.aku?
emmm ntahlah labu

Cikja berkata...

hahahha..terpaksa irfa, malu kat otai2 kat dalam contest yang aku join tue..hahahhahah..kalau tengok diorang lagila sentap..makan jaga senam lagi...huhuhuhuhu..