15 Februari 2014

Catatan pertama untuk tahun 2014

Dah nak 2 bulan berlalu  tahun 2014.....

Dah 2 3 hari nie mencari idea nak mengarang, nampaknya skill mengarang dah tumpul sangat. APTB. Banyakla nak cerita tapi macam beku kepala hotakku ini.

Bulan Januari hari tu, ada dinner company. Macam biasa aku masuk pertandingan menari dengan tema bollywood dance. Aku post video menari tue kat FB aku. Kakak dengan abang aku mengucap panjang tengok video tu hahahahaha....


Yang syok kitaorang menang tempat ke2 bawakla balik RM3000 share 10 orang. Sebenarnya ikutkan aku tak yakin boleh memang sebab ada 5 kumpulan lain yang lagi hebat-hebat, ternganga jugakla mulut aku tengok diorang menari hiks bajet takde orang ternganga tengok aku menari gedik2 atas pentas..huahuahuah. Lagipun masa tue aku dah lucky dapat RM200, so tak menang pun tak kisah..hahahhahah. Tahun depan Agogo dance pula, tengah pikir nk masuk ke taknak...hahahhaha..rasanya cukupla tergedik-gedik tue, ko dah tua parijah cer insaf sikit..hukhukhuk

Raya cina baru-baru ni, kitaorang saje ke PD. Kali terakhir aku pergi PD masa Fahmi berumur 5 bulan!..bahahaha maknanya dah hampir 11 tahun! lagipun anak-anak (pegi time kecik mana nak ingat) tak pernah pergi PD. Macam biasala plan last minute cari hotel pun 2 minggu sebelum tu, nasib ado. 

Tempat pelancongan macam PD nie kalau cuti umum macam gula kena hurung semut, punyala ramai orang peerggghhhhh macam biasalah layan jem sajo, tue sebab aku taknak ambik 2 malam ambik semalam je sudahhhh...hari ahad boleh rehat2 kat rumah. Dahla jem melekat panas terik lagi..huiisshhhh...tapi enjoy jugakla.

Masa nak ke arah telok kemang tue nampak kedai makan Nasi Kukus Ayam Panggang belah kanan. Kedai tue ala ala koboi sangat.

Macam macam prop ada kat kedai makan nie..memang cantikla jadi tempat orang posing sampai lupa diri....hiks.

Sedap ayam panggang dengan sosnya..cuma nasi sejuk, tapi dapat dicover dengan sup panas..satu set 5 ringgit nasi sup ayam quater so..okla.

Ah malas pulak aku nak karang cerita seterusnya..hahahhahaha..lepas tue kitaorang pergi taman ostrict bla bla...dapat angpow sorang singgit anak-anak aku kat sini..







Seronok jugak kat ostrich farm ni macam macam ado walaupun kawasannya kecik tapi okla buat geli2 anak-anak hahahahhaha...Lepas tue check in hotel, lepak-lepak kejap lepas asar bebudak terjun kolam dekat pukul 6.30 ajak bebudak pegi pantai depan hotel pulak





Seronokla menikmati pemandangan macam nie, rasa nak pergi lagi tak puas. Tenang rasanya....dahla malas nak karang lagi..hahahhhhhhhahhahahaha...bye.

Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: