03 September 2013

Korang naik minyak ker?



ehsan google

Hahahhahahaha... gelak geram ni, iyela tapi nak buat macam mana kan?. Ada orang tak kisah naik "ala naik 20 sen jeeeeeeeeeeee". Aku tak risau dia naik 20sen, tapi aku risau barang-barang lain akan memberi kesan juga dengan alasan 'minyak naik'. Orang yang selalu beli barang dan belanja barang dapur memang sangat terasa kenaikkan barang. Contohnya dulu aku selalu beli kicap kipas udang yang besar tue harga 4 ringgit lebih setahun dua dia naik jadi dekat 8 ringgit!...perrghhhh...Sekarang aku tukar kicap jalen murah sikit huhuhu rasanya sama je....minyak turun barang yang dah naik takkan turun ok. NEVER!

Aku baru nak pandai buat cashflow sendiri, aku dah nampak mana pembaziran mana keperluan, ingat ada duit lebih nak simpan lebih nak realisasikan impian nak bina rumah kat tanah sendiri..mmm..Agak-agak kalau simpan 100 sebulan, tahun bila nak siap rumah impian aku tue hahahhahahhaha..adoiiii...


ehsan google
Cantikkan rumah ni, tapi nie kayu kalau buat tu, aku ingat setahun je ranap dikerjakan anai-anai huahahuahua..


Ini telah menjadi SEJARAH

4 ulasan:

Irfa berkata...

aku tumpang member gi keje,agak2 dia naikkan tambang tak?hihi

Cikja berkata...

jimat kan tumpang kawan nie, kawan tue pun jimat gak....aku takde sapa boleh nak ditumpang..huhuhuhu...aku menumpangkan orang adala ler...tapi tak minta duit tambang..huhuhu..sebab sejalan lagipun dekat je dari opis

Acik Erna berkata...

betul tu cikja..yang risaunya barang2akan naik lagi..dah la sekarang ni semua memang dah mahal..lepas tu kata nak pantau..tak maknanya..selamanya tak pernah pun terpantau

Cikja berkata...

aah kak erna..
perkataan pantau tue..
perkataan keramat kerajaan kak erna.
huhuhuhu..