26 Ogos 2013

MISI 55 kg

Masa sebelum puasa tue kan aku ada masuk contest DIET sangat. Perkembangannya adalah badan haku macam yoyo, kejap naik kejap turun. Stress yang mendatangkan ke give up pan, hancur bahasa. 


ada yang berat naik..huhuhu..time tue tengah period..

Last timbangan 12/8 raya ke5, memang menyeramkanla timbang time lepas balik cuti rayakan nak makan pun terpikir-pikir hahaha..kesian.  Timbangan 12/8/2013 tue aku maintain 63.5kg. fuhhhhh. Sebenarnya ramai yang kantoi timbangan yang last tue, mana nak tahan rendang, kuah kacang, biskut2, air manis bla bla bla..kan?

Hari sabtu lepas 24/8/2013 timbang lagi 61.9kg, petang dia naik 62.2 kg...hahahhaha. Aku tau, aku dah kena sawan timbang. Sebenarnya aku memang timbang hari-hari tapi aku selalu ambik bacaan timbang lepas mandi pagi dengan baju kalau tak pakai baju ada gak beza 100-200 gram tengok bajunya..hahahahhahaahha...

Gambar kat bawak nie masa 1 june 2013 dengan berat 66.7kg, nie pun dah hilang 3 kg rasanya sebelum tue berat aku 71kg weiiiiiiiii..gila betul, pakai seluar semua ketat, aku sentiasa pakai baju kurung je longgar dan selesa..huhuhuhu.  Dengan ketinggian 159cm memang tak mencapai BMI yang ideal la kalau ikut dengan ketinggian aku BMI maksimum dengan berat 60kg.

baru balik joging..hihihi..dengan tudung sengetnya..nasib seluar terbalik tak nampak..hahahahha..sengal..

Sebenarnya aku risau jugak sebab kalau tengok masa puasa berat memang turun bestttttttt je, selalu time puasa kita hilang berat air. Itu yang bila masuk je raya berat boleh kembali pada asal atau makin berat..huhuhuhu.

Nak selesaikannya adalah meh kita puasa qada sambung puasa enam secepat mungkin nak mengelak daripada termakan makanan yang kita teringin sangat masa bulan puasa macam nasi lemak, roti canai, teh tarik...huhhuuhu. Eh jangan salah anggap niat utama memang nak menyegerakan puasa tue tapi sekaligus bantu badan jadi sihat.

gambar semalam...adoi nie gambar sebab mengiring tue sebab nampak slim..hahhahah.. upload kat FB ramai yang tegur...hakhakhak...eh tapi aku dah boleh sarung balik baju dinner tahun 2008...dah berapa tahun terperuk baju nie dalam almari sebab tak lepas tang perut dengan vontot.

Hari sabtu aku pergi beraya rumah makcik Azam, aku cuba sarung baju yang aku beli tahun lepas kat thepoplook, sebelum nie baju nie tak muat sebab aku beli saiz M. Bila aku pakai macam sarung nangka kat bahagian dada dengan lengan..hahhahahah... kalau ikut ukuran bahu je memang tak lepas..baju nie bahu 36cm bahu aku yang sedia ada nie 40cm...ceh macam mana entah aku boleh terbeli salah saiz. Baju nie juga hampir-hampir aku jual balik, opismate dah siap nak carikan buyer lagi, tapi lepas tue aku ubah pikiran,  aku cakap dengan opismate "takpela akak simpan mana tau nanti akak kurus boleh pakai"..hihihihi...
takde gambar penuh, tapi memang selesa pakai..longgar je.

http://www.thepoplook.com/6-dresses



macam niela lebih kurang baju yang aku pakai tue

Penny Chiffon Maxi Dress, aku punya takde corak, plain.

Aku lagi suka diet dengan kira kalori sebab semua benda boleh makan cuma lecehnya nak kena kira tapi aku selalu agak2 je. Aku download jadual makanan siap dengan kiraan kalori senang nak rujuk. Sebelum tue kena taula berapa keperluan kalori kita sehari ikut umur jantina dan gaya hidup. 

Misi aku seterusnya nak dapatkan berat 55kg..boleh?..hihihi..nanti nak beli baju saiz S pulak buat bakar semangat lagi.  Kita tengok boleh jadi tak.


Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

huhu,itu baju yg aku suka jugak
skrg gigih sit up bangun dan sebelum tido.sbb perut sudah bikin malu

syue wana berkata...

singgah baca ni di blog saya..
pengalaman saya sendiri..

http://www.freevitamin.my/2013/07/kenapa-aku-tembam-lepas-start-bekerja.html