04 Mac 2013

MASALAH NEGARA!!

Mabuk maklumat haku dengan kes pencerobohan sabah.

Masa mula-mula kes ni kedengaran dalam pikiran aku satu je. Sapa Kesultanan sulu nie..huhuhu.. *buta sejarah betul*. Hasil maklumat kawan-kawan kat fb dapatla pengetahuan sedikit sebanyak siapa kesultanan sulu yang membuat kacau bilau.

Aku tak minat nak campur adukkan benda nie dengan politik. Sana tuduh sini, sini tuduh sana. siap menghajingkan lagi perwira2 negara yang terkorban, sangat biadap!.

Yang terbaru aku baca nie pasal konspirasi pihak luar, bukan sebab kesultanan sulu, diorang nie dijadikan alat oleh pihak lain..mmmmm.. 

sikit jela aku share..huhuhu..korang boleh carik kat fb/google mesti benda nie dah tersebar luas..

Aku doakan Malaysia tetap aman, damai dan sejahtera. Moga Allah tolong kita.

Ini telah menjadi SEJARAH

4 ulasan:

monas2petronas berkata...

Pening kalau baca pasal serangan tu tau cikja..mcm tah hapa2 ingt senang je mcm nak rompak bank pulak diorang ni. Tak suka laa tgkpemberontak tu.pakaian mcm mencirikan muslimin muslimat alim je tp sgup berbunuhan ssm manusia :( so sad

Cikja berkata...

tuela win, kalau ikutkan kesultanan sulu nie memang islam. Dari maklumat yang aku baca tue, antara alasan kenapa malaysia taknak buat tindakan dan cuba berunding...mmm. Tapi tuela nampaknya diaorang yang lancarkan perang dulu, main *pukul curi* pulak..huhuhu..

Sedih tengok balu2 & anak-anak yatim yang ditinggalkan. Alfatihah untuk semua wira2 Negara.

Irfa berkata...

sebijik cam aku
memula aku tgk sultan kiram tu siap boleh komen 'sultan ni mcm sultan zaman pramlee..mcm sultan dlm citer pasir berdengung tu'..

mcm2 versi aku dgr dan paling menyedihkan krn ia melibatkan nyawa
sama2 kita doa moga Malaysia dilindungi dr peperangan

Cikja berkata...

Irfa sultan yg takde kuasa n tak diiktiraf..mmgla sebijik mcm menteri pasir berdengung..huhuhuhu..