16 Februari 2013

Pasang surut hidup

Dah namanya hidup biasalah kan. Ada masa kita jatuh kebawah ada masa kita naik keatas  ada masa pula hidup kita seimbang tak kat atas, tak juga kat bawah.Tapi In Shaa Allah aku ok dengan semua ni.

2 3 minggu nie Allah turunkan ujian dengan anak-anak tak sihat. Demam panas dan muntah-muntah. Aqil sampai 2 kali aku bawa pergi Hospital Banting. Lawatan kali kedua dia kene drip & ambik darah tapi alhamdulillah darah ok dan sekarang dia pun dah sihat. Rupanya virus demam tue berpindah pula ke Fahmi & Azri. Dapat MC 2 hari masing-masing. Aku paling takut bila anak-anak demam panas huhuhu...macam-macam usaha nak turunkan panas tue sebab suhunya sampai cecah 40. Sejak aku takde mak ni sifat panik aku makin menjadi-jadi bila tengok orang tersayang sakit. Aku jadi stress, gelisah hati berdebar-debar. mmmm.

nasib sekali cucuk je dah dapat darah, meraung tak hingat..akhirnya tertido keletihan. Lepas tue kene tunggu result darah tapi malang sikit nasib aku dapat doktor 'bisu'. Tiada langsung penerangan dari doktor pasal darah aqil memangla darah dia ok. Situasinya aku masuk bilik doktor, dan doktor tengok result terus tulis slip ubat bagi kat aku. Sumpah aku terpinga-pinga. Masa tue pulak badan aqil memang panas betul balik rumah aku cek 39.5 suhunya. Doktor  langsung tak buat pemeriksaan fizikal kat badan aqil ...mmmmm...
balik dari hospital, dalam badan dia aku dah balut tuala basah..

bila demam memang kene tabah jelah dengan perangainya..lepas tue terbawa-bawa sampai dah baik demam..fuhhhh..memang mencabar keimanan betul, sampai pengasuh dia pun komplen dengan perangai DIVA dia..huahuahua..

Fahmi pula sambung demamnya...makan ubat ok habis 4-6 jam ubat tue demam balik. 4 hari jugak tahan demamnya, yang azri tak demam tapi muntah2 pening kepala..alahai..

Sekarang aku pula rasa sakit-sakit badan..huhuhuhu. Tapi jadi mak mak nie perkataan DEMAM terpadam dalam memori otak, kalau di layan boleh huru-hara rumah..huhuhu..lagi stresssssssssssss...

Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

ieda berkata...

musim demam ni...akak bru lepas melayan demam hubby...3 hri jg la..mujur masa cuti sekolah...klau ari sekolah mmg letih la nk buat semua...ada yg ponteng la jawabnya...hehe

Irfa berkata...

Demam pns bhya..rasanya ramai dpt ujian ank demam baru2 ni.mmg musim kot