28 Februari 2013

makan, dimakan, termakan, memakan, makanan

Dah 2 hari berturut-turut aku sarapan nasi dagang hihihihi sedap weiii. Lupa kejap diet aku yang tak pernah berlaku pun sebenarnya..hahahhahaha..berlaku dalam hati je nak diet nak diet nak diet..puihhhh...


Aku sebenarnya suka masak & makan. Lagi-lagi kalau masak, orang makan dengan selera lagilaaaaaaaaaaaaaa aku rasa seronok, silap gaya aku boleh masakkan makanan tue tiap-tiap hari..muahahahhaha..*habisla muntah kayak*. Oleh sebab aku pun suka makan jadinya kadang-kadang aku malas masak..ehehehehe..boleh camtu?.

Aku juga suka  tayang gambar makanan aku masak kat FB dan instagram..hihihi. Lepas tue ada pula opismate teringin, mencarik nahas sangat tapi takpe kita buat ramai-ramai kat opis. Nasib yang dia teringin tue benda simple delicious je. hihihihi

gambar nie yang buat opismate tergoda..aku kalau masak apa yang ada je dalam peti ais aku belasahkan mcm brokoli tue dah kuning2 karang rosak masuk tong sampah sayangla pulak, jadi aku celur ngan air panas makan sekali ngan bubur tue..sedap jugak..hihihi
Pastu perbincangan diadakan, so tiap orang kene bawak sorang sikit. Ada yang bawak bilis goreng, telo asin, cilipadi, ikan masin, ayam tumis dengan lobak masin sedap giler *tue aku yg bawak*..muahhahahahha..tak bleh belah parijah oittt...bla bla..memang meriah sampai selak lauk baru nampak bubur nasi..ehehhehehhe.....bubur nasi sorang je yang bawak sebab ada opismate volunteer nak masak dari rumah hihihi..

Aku kadang-kadang kene sindrom muak tengok nasi *belagak sangat!* hihihiihi. Kadang-kadang tekak nak makan yang simple tapi sedap contohnya macam makanan kat bwh nie. hihihii. Anak-anak pun sukaaaaaaaaaaaaaaaaa sangat. Senang kerja mak ko. Tapi kene kadang-kadang jela boleh masak macam nie..salmonnnnnn tue... kene 4 keping dah berapa ringgit huhuhuhu..Masakan macam nie sesuai time bulan penuh je..huahuahua.. Tapi kalau nak compare makan kat luar macam nie memang berbaloi masak sendiri modal lebih kurang dalam 50 inggit boleh makan santak sampai malam (lunch+dinner).

aku dah pesan kat opismate yang nie i surrender ler klu suruh buat kat opis..hihihi..tapi aku kene turunkan resepi kat diorang *yang itu takde masalah sangat*
 
 
 
Gambar makanan yang terakhir untuk N3 nie sangat nostalgia......tapi keropok tue je yang nostalgia..orangnya belum lagi..hihihihi. Azam balik kerja dia tunjuk gambar nie kat aqil 
 
"aqil tengok nie, sapa?"..
 
"eeeeeeeee..mama".. 
 
"lawa?"..
 
Ceh motip tanye anak, lawa ker tak?..hahahhahha..dengkila tue dia tak ambik gambo macam nie..hahahhahah..*nasibla bang dpt bini mcm nie*

keropok opak

Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

sedapnya telur masin ;)

Cikja berkata...

Irfa mmg ...seedaappppp...