30 Januari 2013

Kecil majlis itu

Kebetulan senin cuti, rasanya macam elok kalau aku buat makan-makan simple hari ahad tue sempena meraikan hari jadi anak-anak. Pukul rata sekali 3 orang sekaligus walaupun sorang lahir bulan 7 sorang bulan 10 dan lagi sorang bulan 1. JIMAT!. Lagipun kesian kat abang-abang Aqil, dah besar-besar nie jarang aku nak sambut besday diaorang janji2 nak belikan kek sampai naik setahun lagi pun tak tertunai padahal sebijik kek je pun uhuksssss..bad mother.

Aku jemput adik beradik seminggu sebelum tue, lagi setengah jam majlis aku baru jemput jiran kanan kiri hiks.

Masak simple2 je, mee goreng basah, spagetti carbonara, ayam goreng ala2 KFC dijodohkan dengan coleslaw, tembikai dan air yogurt koktail made by Azam.

belum habis nyanyi dah tiup apeda....

tugas blogger..huahuahhua

jemput makan semua..
jiran sebelah rumah baru sampai..hihihi

Jiran aku tanya "bila fariza masak, tak dengar bunyi bising pun?".. "masak sorang kak, apa yang nak dibisingkan, kalau masak ramai2 konpem riuh sampai rumah akak dengar". Cukup masa semuanya terhidang atas meja. Perancangan masa yang tepat hihihi. Mula-mula tue cuak jugak, sempat ker tak siap pukul 2. Tapi sebab dah bajet masa & bahan2 masak semua aku dah siapkan tepat 1130 pagi aku start masak dah..

kawan sekolah...tuan rumah entah round yang keberapa entah..hahahhahaha..

izz qaren...muka stim..hikssss..

umai tetamu terakhir petang tue. Aqil sibuk bukak hadiah lor..



..saja nak try cupcakes ada gambo2..



gambo aqil..hahhahah.. main tipu gak nie kata besday 3 orang sekali gus..tapi nape gambo aqil je ada..hahhahaha...menjawabla ko mak..ekekekkekeke.... *sebagai mak of cos aku bagi jawapan yang terbaikkkkkkkkkk*

Nampak je simple majlis nya tapi fenat jugak oooo..hahahhahha. Bayangkan aku sorang yang uruskan dari masakkkkkkkkkkk sampai mengemas. Azam keje malam, aku tak bagilah dia tolong sangat nanti tak cukup tido boleh bertukar jadi raksana...hahahhaha.. *tau pantang orang laki 1-penat, 2-tak cukup tido 3-lapar 3 benda nie kalau terjadi silap sikit mencari pasal karang hahhahahha*.  So aku kenelah menjaga kehormonian rumahtangga. Nasib esoknya cuti kan. Boleh relax-relax. 


Ini telah menjadi SEJARAH

4 ulasan:

Nisah Idham berkata...

meriah juga walau kecik2 kan.. asalkan anak-anak suke.. :)

Irfa berkata...

gila awal ko sambut besday :)
aku igt nak buat sekali harung jugak
sbbnya besday adik dan si abam bulan Januari.tp kakak kt kg takkan nak buat makan2 tanpa dia..buat sekali gus bila dia balik cuti skolah nnt

Cikja berkata...

Nisah : meriahlah jugak sebab yang dijemput smeua datang hihihi..

Irfa: hahahhahah..memang gila..janji adooooooo... nnt ajak aku ye klu ko buat makan2..ekekekke..

Arifin Budi Purnomo Blog berkata...

Kunjungan persahabatan
Nice post kak :)
kunjungi http://arifinbudi.blogspot.com/ juga ya :)