29 Ogos 2012

Mood masih lagi up n down

Ingat nak up cerita raya tapi cari mood tidak kutemui. Kesian belog ni terbiar sepi ada tuan tapi banyak sawang.  Cerita puasa pun sehari je aku up..ehehheehe. Puasa & raya yang luar biasa sebab tanpa mak tercinta pincanglah dunia aku. Kosong kosong kosong.

Azam cakap tahun nie  raya paling meriah bagi dia sebenarnya bila dia cakap mcm tue dia melukakan hati aku (yang tue nantilah kalau aku up cerita raya aku akan ceritakan kenapa azam cakap tahun nie raya paling meriah), sebab aku sedang bersedih kehilangan mak tersayang bagi aku raya yang biasa-biasa je sebab aku tak menghayati raya tue sepenuhnya. Sekadar merayakan.

Aku pun tak ziarah kubur arwah mak. Bukan sebab tak ingat tapi aku taknak ingat yang mak takde, aku masih membayangkan mak masih ada cuma tak boleh jumpa. Walaupun aku tak ziarah kubur mak doa aku sentiasa ada untuk mak. Insyaallah.

Kebelakangan nie aku asyik terima/baca cerita kematian/kehilangan orang tersayang. Aku baru terkejut pasal adik blogger terkenal filla yang meninggal baru-baru nie walaupun aku kenal filla sebab baca belog dia je dia pun tak kenal aku pun tapi serius sedih bila dapat tau. Semalam pula aku dapat berita pasal abang sulung kawan sekolah aku meninggal sebab eksiden. Menggeletar aku. Abang sulungnya eksiden pagi n petang baru waris dapat tau.  Balik kerja semalam sempat aku ziarah kawan aku tue & peluk dia. Sabarlah kawan. Takdir hidup memang kadang-kadang perit. Nasib kita belum tau lagi macam mana.

Jiwa masih kosong, melalui hidup mengikut arus, omputih cakap follow the flow.  Sebenarnya banyak urusan mak yang aku kena selesaikan sebahagiannya aku dah selesaikan selepas beberapa hari arwah meninggal. Selagi tak selesai selagi tue aku tak tenang. Aku kena cuti baru boleh uruskan. aishhhhh..bila nak cuti nie.


Ini telah menjadi SEJARAH

09 Ogos 2012

20 Ramadhan


Aku masih Hidup. Alhamdulillah. Terima Kasih ALLAH.

Dah siap persiapan raya? Aku?. Takde apa yang nak disiapkan kecuali baju anak-anak je. tue pun tak selesai lagi persiapannya. Kasut, songkok, sampin tak beli lagi. Fahmi asyik remind aku pasal kasut raya dia je naik panik aku jadinya..aishhhhhhhhh. 

Aku punya baju dari 8 helai kain pasang yang jadi 4 je sebab yang 4 lagi malas nak hantar jahit. Kain pasang tue pun  aku beli online dari awal tahun. Aku buat baju memang setahun sekali je time raya. Kasut, henbeg semuanya tiada dalam list raya aku. Pakai je apa yang ada bukan ada orang tau aku pakai benda baru ker lama. Selalunya persiapan raya aku maksud aku diri aku sendiri aku uruskan sendiri, beli sendiri takdelah nak harapkan Azam, Beli pakai duit sendiri tau, Jangan jadi budak-budak sangatlah asal raya je semua nak baru..hahhaha..nak sedapkan hati sendiri.

Rumah?..lagilah takde mende. Langsir 5 tahun dulu elok lagi aku ingat nak pakai yang tue je tapi tak basuh lagi, nak hantar dobi pun tak sempat je. Entahlah sempat nak gantung  langsir tue ke tak. Nasiblah. Bukan ada orang nak raya rumah aku kecuali adik beradik. Ala takat kena kutuk 2 3 das benda biasalah..hahahhahah...dah biasa dahhhhhhhhh...

Kuih Raya? aku dah tempah 2 3 jenis je, jadilah dari takde. Karang pandai2lah Azam kalau nak tambah. Bajet raya macam biasa pakai duit gaji semata-mata. Jadi marilah belanja secara berhemah. oh duit raya pun dah tukar. Ada cerita pelik masa aku nak tukar duit nie. Aku suruh Azam keluarkan duit aku kat bank 400. Bila lepas sahur aku ambik duit tue dalam almari, aku tengok slip bank betullah 400 pastu aku kira duit tue memang 400. Aku masukkan dalam purse. Bila pagi yang sama tue aku nak bagi dekat kakak ipar aku, aku kira balik duit tue jadi 350 je!. aik mana lagi 50. Tak jadi aku bagi kat kakak ipar aku. Pelik. Sampai opis aku geledak beg & purse aku memang takde 50 tue. Adoilah sapa pulak yang cilok duit aku 50 nie. Petang sampai rumah aku carik-carik jugak memang takde. Sampai sekarang jadi misteri kehilangan 50 tue. 50 tue bukan rezeki aku nampaknya.
 
Raya tahun nie raya kat perak dulu. Raya ke 2 nak balik sini sebab dah janji dengan adik beradik aku, nak berkumpul raya ke 3 kat rumah arwah mak @ rumah Ateh.

Pastinya raya yang kosong jiwanya bagi aku. Kosong kosong kosong.......................................


Ini telah menjadi SEJARAH

04 Ogos 2012

Takde mood nak raya

mmmm......
kalau ikutkan hati aku time raya nanti nak duduk rumah diam2. Tapi tak mungkin pulakkan kalau aku ni bawak diri sorang memang mungkin akan terjadi...

Malam tadi boleh aku mimpi lari rumah..huahuahua..pastu sesat barat tanpa haluan...subhanallah.

Bila dengar lagu raya je aku sedih..huhuhuhuhu...

Hati yang berkecai entah bila nak bercantum...

Ini telah menjadi SEJARAH

Berkecai...




Pedih sedih hancur kecewa.....semuanya jadi satu.

Aku menangis sepanjang jalan balik ke rumah.
Airmata seaakan-akan tak nak berhenti

Masa nie aku rasa keseorangannnnnnnnnnnnn sangat.
Kepercayaan aku hilang 
Biar masa yang menentukan...



Ini telah menjadi SEJARAH