10 Disember 2012

Legoland Nusajaya Johor Malaysia

Seawal jam 8 pagi kitaorang dah keluar tujuannya nak mencari keperluaan perut dulu. Berpusing-using carik kedai makan..adoila sebab tak biasakan tak tau mana kedai makan dah pusing2 dekat 1/2 jam akhirnya nampak kedai makan satu tue terus tuju tapi hampe napsu haku sebab makanannya tak banyak huhuhu..dah duduk belasah jela makan apa yang ada.
nyaman kawasan sekitarnya..belakang rumah banglo nie banyak rumah banglo besar2 n cantik2 sebab dekat ngan istana serena..

nak check out sudah, nampak tak belakang aku tue ada tiang..kat sebelah tuelah tayar kereta aku terjunam kedalam...
Habis sarapan call si kim(orang yg urus bilik banglo) sebab dia cakap dia boleh dapatkan tiket murah n tak payah beratur kalau nak ke legoland sebab family yang tolong angkat kereta aku tue pun bagitau Q memang panjang kat sana. Kitorang datangla jumpa dia kat hotel yang mula2 kitaorang sampai lagipun nak serahkan kunci sekali. Tiket legoland dewasa 140 n kanak-kanak 110. Sebelum datang sini aku dah tengok kat web legoland dan masa tue tak sempat nak order online (7 hari sebelum), booking online lagi murah dewasa 105 n kanak2 82.50. Azam pun dah call legoland tanye pasal tiket tue, staff yang angkat talipon tue cakap kalau bawak IC ada diskaun. Tapi bila sampai sana ada 2 benda yang aku tertipu. kalau nak tau teruskan baca hokeyyy...

Legoland nie kan tempat baru jadi GPS aku tak boleh detect jalan kesana sebab tak upgrade. GPS sytem patutnya kena upgrade 6 bulan sekali sekurang-kurangnya. Merasala ko ntah kemana-mana peginya. Legoland nie ke arah gelang patah kemudian cari nusajaya, Bila dah sampai nusajaya tue adalah singboard ke Legoland. Aku dah tersesat lalu jalan dalam kalau lalu highway senang kot. Sesat sesat pun sampai jugak akhirnya.  Masa tue dah pukul 11 pagi, Legoland bukak 10.00 pagi hingga 8 malam. Ada 2 tempat parking yang luasssssss satu ko akan naik ke tempat macam shopping mall kemudian baru jumpa entrance, satu lagi parking (agaknyala sbb aku nampak ada laluan terus) ko akan terus ke entrance legoland tempat beli tiket.

aku masuk lalu mall dulu...

mall lebih kurang je..belakang aku tue terusssssssss je nanti sampai entrance legoland.

yeh sampai sudahhhhhhh...

Punyala ramai umat, fuhhhhhhhh..belum lagi tengok orang nak beli tiket memang berlinkau2 barisannya nasib ada 5 6 kaunter yang bukak.*Tertipu 1*Si kim tue kata kitaorang takyah beratur panjang sebab ada voucher tue, bila tanya memang kene beratur hampeh betul . 

nampak tak barisan yang berlingkar2 tue...larat ambik gambo dari jauh je...
Bila dah dekat sangat kat kaunter Azam panggil aku, sebab nanti nak tunjuk IC kan. Bila sampai kaunter *tertipu 2* takdenya dia tengok ko punya IC, sikit pun tak tengok bila cakap berapa orang terus punch harga takde diskaun langsung still 140 dewasa n kanak 110.

Tapi yang bagusnya kim dah selamatkan duit haku sebanyak RM190 hihihi..dia bagi voucher RM120 n 2 pas kanak2 yang berharga RM220. Aku hanya bayar kat dia 150 je + campur kat kaunter RM270 so total aku bayar hanya RM420 sahaja. okla tue kan takpelah beratur panjang pun sebab murah lagi compare ngan beli online.

aqil paling yang tak tentu arah...kalau tengok memang takde gambo dia yang elok pandang kamera...fuhhhh...kejap2 hilang...sabo jela


tengok aqil...


semua game barisanya berlingkau2...1/2 jam nak menunggu..habis masa beratur je..huhuhu


fuhhhh...ramaiiiiii...


dapat main tak sampai 5 minit..huhuhuhu..sabo jelah..


Driving School
tunggu lagi nak naik keretapi

keretapi sampai

tengok aqil hahahha..memang takkan pandang kamera punya budak..

see lagi sekali..hahahhahaha...

ah pening naik bende alah nie...temankan aqil..hahahha

mabuk haku..huhuhuh

hahhaha..aqil oh aqillllll...

paksaan...dan kepenatan...tunggu nak main tembak2..



takde mende pun aku lelebih jerit2..entah pape..hahahha




suka bukan main si aqil..mentang2 duduk ngan awek...eleh eleh..

hahahha..mak pun nak rasa gak..

Kitaorang makan kat dalam nie, macam biasalah kalau tempat2 macam nie dah boleh agak macam mane mahalnya makanan yang ada. Burger biasa RM15 inggit. Aku beli Spagetti (set) air bikarbonat ngan sup harganya RM23...fuhhhh...Keluar je dari restoran hujan lebat sangat, banyak tempat game terpaksa ditutup, so yang boleh jalan2 kawasan sekitar jela.

terpaksa beli plastik sampah nie klu tak, mmg tak bergerakla kitaorang..sekeping 15 inggit..melayang RM75 beli plastik sampah nie...huahauhaua..

jalan kat kawasan miniland..kagum sangat kat sini ada KLIA, KLCC, menara



nampakkkkkkk..memang lebat sangat
Terpaksala keluar dari situ..huhuhuu...memang tak puasla kat dalam tue aku ingat suku bahagian je kitaorang sempat jelajah..huwaaaaaaaaaaaaa...tahun bila la pulak nak pegi lagi..alahai..takde rezeki kan...


Kitaorang tukar baju dalam kereta, bahagian bawah memang lencunla..atas je yang terselamat..hihihihi

Hujan memang tak berhenti pun sampai malam, sepanjang balik ke rumah memang hujan je pun...


Ini telah menjadi SEJARAH

6 ulasan:

ieda berkata...

cik garmin tu kena upgrade koman2 3 bulan sekali.
baru ni pi melaka ikut garmin member yg tak diupgrade..sesat barat jadinya.habis kawasan perumahan dijelajahnya...
garmin hbby takdak bateri sb tempat cas dlm kereta tu fiusnya rosak.

Cikja berkata...

hihihi..tuela kak, ntah bila nak upgrade last upgrade setahun lepas kot..kalau GPS saya langsung dia keluar tanda ? signal takdo....

akak punya garmin takde cas kat kereta ker? saya punya selalu kalau on je mesti cas kat kereta..bateri cepat low

~Cik Viva~ berkata...

salam..

semua orang bercerita pasal Legoland ni,pastu mber opis pun da pegi..bila la sy dapat pegi...huhu

Cikja berkata...

Hai dik..in sha allah mesti boleh pegi nnt..legoland tue tak kemana pun..akak pun tak puas me round dlm tue..

Irfa berkata...

akhirnya dapat komen dan baca smpi abis..emmm menarik jugak ye.anak2 mesti suka ni

sweet nisa berkata...

hai kak, tiket legoland murah RM70 per adult/child. Ramai dah beli ngan saya, boleh tengok di facebook page
LEGOLAND TICKETS SPECIAL PROMOTION
http://www.facebook.com/pages/Legoland-Tickets-Special-Promotion/406125792799253

atau di blog saya

http://thepurpleroselover.blogspot.com/

thanks! :)