29 November 2012

Kesayangan Hamba..

Jarang dah cerita pasal anak ke3 haku nie. Dah tak kecik lagi dah tapi mengada dia fuhhhhhhhhhh.. kalah izz qaren (anak adik aku umur setahun). Lagi 2 bulan nak masuk 4 tahun. Mungkin dia pikir dia kecik bajet semua orang sayang kat dia. Sabar jelah. Pengasuh dia gelarkan dia anak menteri..hahhaha sebab anak-anak orang lain datang rumah kakak pengasuh pandai2la masuk n layan diri, kalau aqil yang datang kene sambut depan pintu n berdokong..tak ker mengada namanya tue.

Mulut kalau bercakap pun boleh tahan, kalau abang dia marah dia bahasakan abang dia balik "ada atu tesah" maksud dia ADA AKU KISAH...tapi itu salah mak dia suka cakap ayat tue depan anak2..hukhukhuk.. Aqil sangat terpengaruh dengan UPIN IPIN setiap malam sebelum tido konpem layan youtube UPIN IPIN sampai tertido. Dia boleh tiru dialog UPIN IPIN cakap dengan KAK ROS..hahhahah..lawak kut kalau dengar. Aritu aku cakap dengan dia "aqil tak payah nenen dahlah sebab  dah nak sekolah" tau apa dia jawab "alaaaaaaaa, aqil kan kecik lagiiiiiiiiiiiiii"..hahahha..sebijik UPIN IPIN bila kak ros suruh tolong sesuatu tapi ayat UPIN IPIN "ala kak rosss, kita orang kan kecik lagiiiiiiiii" " betul betul betul"...lor aku pun terhafal sekali dialog nie..hahahhaha..nampak sangat bukan dia je yg layan..ekekekekek..


Aqil nie memang manja, selalu datang kat aku dia peluk aku pastu cakap "saaaaayaaaang mama" lagi kalau nak tido oitla ntah berapa kali peluk2 cium2 bapak ko pun tak macam tue aqil sambil ucapkan perkataan "saaaayaaaang mama" kadang aku balas "ibu pun saaaaaaayang aqil sangat" kadang2 aku balas je ciuman kat mulut or kepala dia. Aku memang suka cium mulut anak masa diorang kecik, kalau dah sekolah rendah tue takdela...busuk dah kot..hahahhaha.. Aqil sorang je yang panggil aku mama..hahahhah..tapi aku tetap bahasakan diri aku ibu memang dah takle tukar kot panggilan dia tue lantakla janji maksudnya sama bervariasi sikit panggilan tue..ekekkeke..

Sebab UPIN IPIN jugakla dia nak sangatttttttttt sunat, kalah abang2nya yang taknak sunat. Teringat ayat dia bila abangnye cakap "ala aqil nie potong rambut pun nangis, lagi nak potong kon*k"..tau dia jawab apa "memanglah potong rambut aqil nangis tapi kalau potong kon*k aqil tak nangis nanti dapat gula-gula"..hahahahhahahahahha...terbahak2 aku ketawa ngan Azam. Boleh pulak macam tue tapi dia nak pegi klinik yang doktornya bagi gula-gula baru dia nak sunat..hahahhaha.. Azam cakap "eleh, kalau macam tue abah boleh belikan gula2 sebalang untuk aqil"..hahahhahahha...aaisshhhhhhhh...


Aqil sangat musuh dengan Fahmi, sebab fahmi suka menyakat. Budak berdua nie kalau ada konpem huru hara. Memang korang takkan sunyi dari tangisan aqil... selalunya dengan aku sekali naik hantu tapi kadang2 aku biarkan je memang tak larat la nak cakap. Nampak aqil lagi kecik kan..tapi dia lagi berani dari fahmi. Kalau fahmi takut nak ke dapur aqil volunteer tawar diri nak temankan "jom aqil temankan"..hihihi.. ataupun  dia ckp "itu pun takut"..hahahhahah... Entahlah si Fahmi tue apa yang dia takutkan sangat padahal rumah bukan macam gedung kalau takat nak ke dapur tue aku pun boleh nampak kalau duduk kat sofa...kadang2 geram dengan ketakutan dia yang tak munasabah tue.

Tak sabar rasanya aku nak bagi dia adik..hahahahhahah...Motip buat n3 pasal aqil sebab nak bagitau nie ker parijah...???????????????????

Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

sib baik boleh bca dan komen kt blog pkai hp.bagi je adik.tkdela mnja lg dia.hehe

Cikja berkata...

Aku pun takle bukak kat pc opis...sabojela...bukak kat hp jugak...huhuhu..

Tengah berusahala nie...hihihi