08 Oktober 2012

Jam 11 malam, beras kunyit bertabur depan pintu..

Mistik!!

Tertengok gambar dalam henset baru teringat. Masa lepas aku hantar azri simen tangan tue kebetulan sampai kat area rumah semuanya gelapppppppp gulita rupanya blackout area rumah aku. Jam masa tue lebih kurang menghampiri jam 11 malam. Tak taula dari jam berapa blackout nya.

Macam biasalah, sampai rumah aku tukang bukak pagar diterangi dengan lampu kereta. bukak pagar sambil pandang ke bawah *simen*. Aku nampak putih-putih kat simen, dalam hati aku ...[aikk ulat sampah nie dah keluar plak tapi tak nampak pulak melentik-lentik ulat tue..ah biarla..esok lorry sampah baru nak angkut sampah tue]. Lepas buka pagar pegi plak ke pintu rumah, sampai depan pintu nampak lagi putih2 tue banyak pulak tue siap sampai kat dalam kasut semua...dalm hati lagi sekali [aikk ulat nie takkan sampai depan pintu pulak] Bila kena suluh dengan lampu kereta area depan pintu tue, aku cuba pegang benda 'putih' tue. [Hishhh nie beras, sapa pulak main beras tabur2 kat sini pikir balik rasanya anak-anak takde yang main beras tadi masa nak keluar rumah n aku plak takde buang plastik beras sampai beras boleh bertabur depan nie] ..dalam hati aku lagi. Azam turun kereta je aku tunjuk kat dia. Muka Azam pun blur n terkujat kejap dia cakap "sapa pulala nak dengki dengan kita"..hahahhaha..konpiden kan ada orang nak mandrem kita orang anak beranak..aisshhh..tapi benda yang sama berlegar dalam kepala hotak aku.

Dalam hati nie masih lagi terdetik [jahat sangat ker aku nie sampai orang tak puashati dengan aku]..nak kata kaya tidak, nak kata cantik jauhla lagi..aishhhh. Aku ambik penyapu aku sapu beras2 yang bertabur tue pastu kena tegur dengan azam.."dah gelap-gelap nie sapu buat apa biar jela dulu"..mmm..aku rimas + cemas tue yang aku sapu tue. Blackout plak lebih kurang 1/2 kot dah kepanasan ngan nyamuk banyak sebab bukak pintu nak kasi angin masuk. Bila ada letrik balik semua horeeeyyyyyyy...masuk bilik on aircond beradulah semua sebab masing2 keletihan kan tunggu kat sepital lama. Sampai terlupa pasal beras tue.

Esok pagi bangun tido macam biasa aku kemas rumah semua. Pastu bukak pintu baru teringatkan pasal beras tue. Apalagi jadila aku detective conan, suruh azri ambikkan henset capture gambar beras dari depan pintu sampai ke pagar tengok kiri kanan...yang lagi serammmm beras yang warna putih tue rupanya berwarna kuning!!!..Beras kunyit yang ditabur..aissshhhhhh.. Sebab mlm tadi gelap tak perasan warnanya.

nie masa aku sapu malam tue..aku dapat sapu sikit je nie..
Sampai depan pagar tergerak hari nak toleh ke kiri..mmmmm..malas aku nak cakap....Depan rumah dia lagi melambak rupanya. So aku taulah kerja siapa....


Buat dada aku berdebar-debar, susah sangat ker nak sms aku bagitau dia ada main tabur2 beras nie. Dan yang aku pelik ko nak tabur beras kunyit tue ko punya pasalla kan kenapa mesti sampai depan pintu rumah haku. Sampai kat rak kasut aku. tak paham betul dengan orang mcm nie. Pelik ok..kalau aku nak tabur aku akan pastikan rumah aku sahaja, ganas gila menaburnya pun.

Susah berjiran dengan orang saiko nie...Aku pula jenis malas nak bising-bising..Kucing ko berak dalam rumah aku, aku ok. Kucing ko lompat atas kereta aku sampai calar balar atas kereta pun aku ok, ko letak  kaktus sebelah pagar aku sampai kalau nak bukak pagar mesti tercucuk duri kaktus tu pun aku ok....lagiiiiiiii...yes mmg aku ok ok kan aje..dalam hati sumpah sakit..huahuahua... 



Ini telah menjadi SEJARAH

4 ulasan:

Irfa berkata...

eh maaf aku komen bodo
ini sapa buat?
jiran ko tu org apa main tabur2 beras ni?

Cikja berkata...

yang buat betul2 jiran sebelah rumah n yakin dia melayu islam.

Irfa berkata...

pelik tu..takutnya aku
mintak jauh dr org yg berniat jahat ye

diANa hARiS berkata...

haha.. masa mula2 baca siyes macam scary jerk..suspend gak.. hehe

http://dianaharis.blogspot.com