25 September 2012

Raya 4 - 2012

Nak tergelak aku bila Kak ieda komen "ingatkan silap nampak tarikh posting...hehehe..."..muahahhaha..adoila.. Tiada kesilapan pada tarikh N3 harap maklum.

Ada jugak beberapa komen daripada n3 tabita, nanti kalau aku dah habiskan n3 wajib yang perlu aku publish,  aku akan cuba jawab persoalan yang ada  ye. 

Ok sambung

Raya ke 4, janji plak dengan ateh nak ke rumah makcik2 yang berada kat sekitar kawasan jajahan..hihihihi. Terus tuju rumah wak siah. Kakak arwah abah yang ke2. Kebetulan suami wak siah meninggal 2 hari sebelum mak meninggal. Memang tahun kesedihan untuk ahli keluarga aku & wak siah.

sebelah aku kak enon, waksiah, abang aris, ijam, ima & kakliza.

Borak lebih kurang, pastu terus ke rumah adik arwah abah pulak. Rumah bik sara. Gambarnya non ado..huahuahua.

Adik beradik arwah abah ada 3 orang semuanya perempuan. Abah anak tunggal lelaki. Memang tiap kali raya akan ziarah diorang walaupun arwah abah dah takde. Adik beradik mak pulak ada 2 orang. Tahun nie tak sempat aku nak ziarah adik mak. Patutnya masa kitaorang pergi ke rumah wak non nak singgah tapi bila call cikjah cakap dia nak keluar huhuhu...esoknya pulak masing-masing dah kerja susah dah nak carik masa kesana..huahuahua.

Lepas pegi rumah bik sara sedang elok masa tue tengahari. Apalagi rumah yang memang nak diserbu..rumah kakida. Sampai2 tengok diorang tengah makan. Ada bihun tomyam. Pastu masa pegi rumah wak non dia bagi kulit lembu...hihihi kitaorang suruh kakida masakkan. ekekekeke..pandai2 adikmu..dengan alasan kitaorang tak tau masak...


perut lembu, ikan kembung goreng, pucuk ubi rebus..nyamannyaa..*kulit lembu bukan kulit yang ada bulu tue tau tapi lapisan bawah kulit yang keras tue*

budak2 sekarang..mmmmm..

happy family!!!...

Ok habis dah cerita raya aku. Cerita lebih kurangla..aku pun dah lupa apa aku buat..hahhahaha..

Raya ke 4 tue pun Azam dah mula kerja tapi kerja malam la. Tahun nie dia cuti raya awal, 3 hari sebelum raya dah mula cuti. Aku plak raya ke 5 baru kerja. Bila dah kerja memang susahla nak ziarah ke rumah saudara mara & kawan-kawan sebab waktu cuti azam tak sama dengan aku.



Ini telah menjadi SEJARAH

1 ulasan:

Irfa berkata...

oh tak ramai adik beradik mak ayah ko.satu kampung senang nak kover melawat ;)