06 September 2012

Raya 2 - 2012

Plannya raya kedua dah nak balik ke selangor. Bontot haku dah panas nak balik...ekekekkek.. Aku ingat nak balik lepas sarapan macam tue..huhuhuhu..tengok Azam buat tak reti je...Aku nak cakap takut..hahahhahhaha. Aku nak balik pagi sebab mengenangkan rumah macam tongkang pecah + dengan langsir tak bertukar..huhuhu.. sampai sekarang pun tak sempat tukar..hahahhahhaha..APTB. At least balik pagi sampai dalam waktu zohor sempatlah aku berkemas sikit2. mmmm...harapan jelah kemas dalam mimpi. So sepanjang pagi tue aku bantai tido lagi kena pulak masing-masing kena cirit birit..hahahhahah..menambah kelemahan badan je. Fahmi dari malam tue dah nangis2 sakit perut, mana taknye dia paling banyak bantai rendang. Siap suruh aku masak bagai nanti kalau balik rumah..hahhahahha.. 

Tido sampai tengahari lepas tue bangun makan..hahahhahha..gila femalas. Agak-agak kalau anak dara konpem tak laku. Masa makan tue mak mentua cakap dia nak ikut kitaorang balik. Lagi sekali kejutan..hahhahahha. Kecil tapak tangan niru aku tadahkan. Cuma pening rumah bersepahhhhhhhhhhhhh..adoilahhhhhhhhhhhhh. Teringat baju yang aku longgokkan kat dalam bilik..aiyokkkkkkk.

pakaian rasmi raya ke2..hebat tak?..hahahhahaha

Raya ker tak raya nie..hahahhahha... Bantai tengok tv pastu tunggu ada tetamu nak datang. Eh mandi ker tak masa nie ntahlah..rasanya aku mandi masa nak sembahyang zohor kot muahahhahhaa..jimat baju.

Pakcik azam, adik mak mentua...meriah!!...

see..cantik baju raya kitaorang anak beranak kan..hahhahahha..
Pakcik azam balik sebelum mahgrib, aku pun kemas-kemaslah apa yang patut. Masa tue hujan lebat sangat. Rancangannya nak bertolak lepas maghrib..tup tup....Pakcik Azam lagi satu sampai. Pang pung pang pung...dalam pukul 10mlm jugak baru dapat bergerak balik ke selangor...huhuhuhuhu. Jalan sesak jugaklah malam tue.

Sampai area rumah aku dalam pukul 1 lebih kot. Adik ipar Azam minta carikkan kedai makan. Berentilah kat  depan petronas bt 9 tue. Kitaorang tak pernah makan kat situ tapi sebab kedai tue je yang nampak masih bukak. Belasah jelah. Bolehla buat alas perut.  Habis makan aku ajak Azam pegi SEGI nak beli barang sikit untuk sarapan esok pagi. Nasib ada pasaraya 24jam. Terkesima kejap mak mentua aku tengok ada pasaraya bukak 24jam ekekekkekek. Mak mentua cakap kalau macam nie tak risau ada sedara mara datang mengejut..hihihihi..ada pasaraya bukak 24jam anytime boleh beli barang.

Sampai rumah....mmm..Skiplah cerita aku kelam kabut mengemas bilik..hahahhahha.

Pastu semua zzzzzzzzzzzzzzzzzz...habis citer raya ke2..raya ker mcm tue..hahahhahah..

bersambung lagi...


Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: