05 September 2012

Raya 1 - 2012

Lepas subuh aku terus gosok baju-baju. Karang diorang nak pegi sembahyang raya baju tak ready lagi. Pastu sambung golek-golek kat bilik sampai mak mentua ketuk pintu suruh buat air..muahahhahaha..dasarrrrrrrrrrrrrrrr sangat.

Siapkan semuanya untuk sarapan dulu sebelum pergi sembahyang buat alas perut. Dah habis sarapan. Masing2 bersiap nak pergi sembahyang raya. Azam ajak aku pegi tapi aku tolak. Aku ada sebab kenapa aku taknak pegi, yang lebih afdalkan lelaki yang pergi, pompuan tak pergi pun takpe..takde salahkan.

sebelum nak ke masjid..aqil merengek nak ikut, nasib Azam nak bawak...huhuhuhu... bolehlah ibu ko sambung tido kejap..muahhahahhaha..
diorang pergi masjid je aku pun mulakan sangap..nampak bunga nie..jadi bahan dalam kameralah ia..hihihihi takde kerja kan..adalah 3 keping aku main2 function bokeh..tak tau bokeh pie google..
Sesi bermaafan di pagi raya yang mulia..sedia maklum Azam nie 2 beradik je. Jadi kekecohan tue kurang sikitlah..anak-anak aku je yang suka buat kecoh...eh tapi masa nak salam-salam pun kalut jugaklah..hahahhahah...

keluarga kecil haku...masa nie mood aqil kelaut sangat suruh salam langsung taknak tapi abang-abangnya dapat duit raya dia menangis..sabojelah haku..salam taknak duit raya nak

gambo yang adoooooooo...

Habis bergambo, kita makan lagi. Tadi sebelum pegi masjid makan sikit je buat alas perut, la nie kita bantai cukup-cukup apa yang ada ..hihihhihihi..


makan makan jangan malu malu..

nasi goreng????...
Alhamdulillah tahun nie raya aku dapat kontrol pengambilan makanan secara berlebihan Lagipun raya duduk rumah je, kalau pegi rumah orang konpem aku sebat semuanya. So berat aku tak naik masa raya.. yeehhhhaaaaaa... sukalah sebab puasa hilang 4kg, walaupun hilang air je tue sebenarnya..kekekke..ade aku kisah..

Lepas habis makan, rehat-rehatlah kita sambil berfb..aishhhh..fb je minah nie..hihihi..nak buat cam mano rumah ada wifi...ekekkekeke.. Rehat tak lama, nampak kereta parking kat depan..yessss..tetamu dah datang. Mari kita layan.

 tetamu first batch
Kerja aku buat air, angkat cawan, basuh pinggan, huwaaaaaaaaaaaa...kesian kan kena buat sorang-sorang penat tau kedepan kebelakang..huahuahua..tapi Azam tolong gaklah beranilah dia tak tolong nanti aku boikot taknak balik kampung taulah dia..hihihihi kalau berani nak boikotlah.hihihihii..ampun bang. kalau nampak aku kelam kabut tambah lauk potong ketupat semua. Anak-anak pun aku suruh tolong basuh cawan angkat cawan..hihihihi...

Nie cerita paling best. Kalau perasan gambo kat atas takde gambo aku salam Azam kan?. sebabnya bila dah kalut kalut terlupa nak salam, tapi yang peliknya azam bagi dah duit raya kat haku..ahhahahhaha. Itu pun aku ada cakap sesuatu pastu Azam tanye aku "eh, ibu dah minta maaf kat abang ker?"..hahhahahha..baru teringat tak salam lagi.

saya minta ampun dari hujung rambut sampai hujung kaki, halalkan makan minum saya...gitulah lebih kurang aku cakap...

tetamu balik mak sambung makan...

 tetamu 2nd batch

tetamu 3rd batch
3 tetamu je pun pastu habis dah. Malam time berehat-rehat. Aku memang tak kenama pun, raya kat sana konpem memang tak kemana..hihihihi. Tapi oklah, takde penat, eh takde penat?...lagi penat kot..hahhahahha... Anak-anak aku walaupun raya tak ke mana duit raya tetap berkepuk jugak dapatnya..ehehheheh. So tamat raya pertama. Jumpa raya kedua plak.

Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: