06 Julai 2012

Merah jadi pilihannya

Semalamkan aku kena pergi Nilai. Kebetulan pula Azam off, jadi aku hangkut dia sekali ke sana...eh dia jadi driver haku..hehehehehhe.. 

Dah habis mengajar, mengajar kata ko ekekkeke..bajet bagus sangat..huahuahua..  aku pun berdesup ke Nilai 3. Lima minit je dari tempat aku mengajar.  Dengan niat sahaja aku pergi nilai 3 untuk beli baju raya @ baju melayu Azam dan anak-anak. Belilah siap-siap senang. Aku tak laratlah nak beli masa puasa nanti. Beli siap lagi murah. Kalau beli kain ela pastu suruh orang jahit, silap gaya upah jahit lagi mahal dari kain. huhuhuhuhu..Sebelum keluar rumah aku dah tengok saiz baju diorang yang tahun lepas punya . Aku up kan je nanti kalau azri tahun lepas saiz 30 aku up jadi saiz 32..gitu. Tapi kena tengok jugak bajunya..ala jadi mak nie naluri dia selalunya tepat, saiz badan anak ada dalam kepala dah.

Sebab kitaorang tak pernah bincangkan tema apa untuk tahun nie, jadi ada berlaku kerambangan mata bila tengok semua warna cantik. Azam tanya aku, aku tanya Azam balik. ehheheheh.. Aku nak pilih warna tue dia tak berkenan, dia pilih ni aku tak berkenan. Last-last Azam pilih Merah mak ngah..hahahhaha..aku setuju sebab sebelum nie Merah belum lagi jadi warna tema.. ah belasah jelah...diorang pakai merah aku pakai ikut suka boleh..hahahha sebab tahun nie walaupun baju aku 8 pasang tapi satu pun takde warna merah mak ngah.

Aqil dah cuba memang ngam-ngam kat badan dia kalau besar sikitkan best adoilahhhhhhh nak tukar saiz jauhhhhhhhhhhhh plak..lagipun semalam hazab jugak nak cari sedondon tau. Ada je yang takde saiz & tak sama patern. Gerammmmmmmmm..

Hari nie nak suruh Azri & Fahmi cuba pula. Semalam tak sempat nak suruh diorang cuba. Harap-harap muatlah. Aku rasa muat cuma aku lagi suka kalau besar sikit..ehehhehe..boleh pakai sampai raya haji..huahuahua..






Ini telah menjadi SEJARAH

1 ulasan:

Irfa berkata...

aku tgk kat Hari2 pun dah kuar stok baju raya.aku biasalah..last minit memanjang ;)