25 Mei 2012

Mo & Mu sama tapi tak serupa.

Salam Jumaat semua..

Syok tido kan sejuk-sejuk ni. Kat rumah aku hujan dari pukul 4 pagi rasanya. Aku nak bangun pun malas bila dengar guruh terdentum. Konpem takleh senam macam selalu. Alasan baik punya nak tarik selimut. Akhirnya aku bangun 5.45 pagi. Lagipun hari nie aku tak berniat nak puasa sunat rejab (aku buat sebab Allah & rehatkan usus perut). Pasal puasa sunat rejab ni boleh baca kat sini.

Dah jerang air untuk anak-anak kesayangan mandi pagi, aku kemas beg-beg diorang nak bawak ke taska. Bila ada benda aku nak ambik kat ampaian cari-cari kunci rumah takde. Alamak! kunci rumah tertinggal dalam kereta...huwaaaaaaaaaa. Cuba carik kunci spare pun yellek kata orang india. Nak tak nak terpaksa SOS pertolongan ke Azam. Bila Azam tau kenalah marah little-little. Aku tau time nie selalunya dia sibuk menda lah kat kilang dia tu kaya laki aku tu ada kilang sendiri hakhakhak. Sebelum dia sampai bukakan pintu rumah baik aku mandi..hahahahaa..nanti kena bebel.

Keluar rumah pun hujan renyai-renyai tadi. Nasib tak lebat sangat. Kalau tak susahlah aku nak hantar anak-anak. Mana yang aqil tido kat pangku aku, nak payungkan anak-anak ke sekolah...fuhhhhh. Tue pun terlambat sikit sampai sekolah, biasalah kalau hujan macam ni kereta banyak tentu-tentu jalan jem.

Eh, tiba-tiba teringat cerita Azri petang semalam. Biasalah anak-anak balik sekolah berebut-rebut nak cerita aktiviti diorang. Kadang-kadang kena denda ngan cikgu pun balik bukan main seronok cerita dengan ibunya..hahahhaa..Aku dulu kalau kena denda ker  rotan ker memang tak berani cerita dengan mak, mau kena tambah sedas 2 karang.

"ibu abang dapat hadiah" (hadiahnya berupa 2 batang pensil & pemadam jenama stabilo)
"Pasal apa dapat hadiah?"
"abang menang, masa minggu jawi tue"

oklah kita potong perbualan sebab aku lupa hahahha..Point yang aku nak timbulkan kat perbualan yang ini

"Cikgu panggil mo je abang terus bangun ambik hadiah tue"
"aik konpidennya, mana abang tau cikgu nak sebut nama abang, kat kelas abang takde budak lain mana mohamad ker"
" adalah, tapi abang sorang je mo yang lain mu"
"hahhahahhha..."

korang paham tak? Nama Azri depannya MOHAMAD patutnya ejaan yang betul MUHAMMAD kan, tue yang nama dia diantara yang peliklah bagi dia..hahahhahaha..

"ibu, kenapa nama abang Mohamad bukan Muhammad"
"sebab ikut ejaan nama abah"
"tue kalau mohamad tue kira keturunanlah"
"aaaa..keturunan?..hahhahahhaha"

Adoilah anak kenapalah ko feeling-feeling macam keturuan Raja, tengku, syed nie nak oit ..hahahhahaha...

Tapi nama tue dapat diwarisi oleh Azri dengan Fahmi je Aqil dah tak boleh letak Mohamad pejabat pendaftaran tak bagi kena eja dengan betul MUHAMMAD. Hari tue masa bukak akaun SSPN kat maybank orang kaunter tue tanya kenapa nama Aqil sorang je lain..hihihihi...



Ini telah menjadi SEJARAH

1 ulasan:

Irfa berkata...

hahaha.ada je ko ni
anak aku ejaam Muhammad jugak
satu keturunan la tu kan?hehe