15 Mei 2012

Hari-hari, hari ibu

Ustaz cakap boleh wish hari ibu tapi tak boleh rayakan. Oklah. Since anak-anak pun diajar kat sekolah suruh ingat hari ibu & prepare kad hari ibu. So dengan niat kita gembirakan hati anak-anak jelah nak wish yang diorang sayang ibu diorang nie. :-)


Biasanya hari minggu pagi2 kalau azam ada memang kitaorang akan keluar cari makan sebab kadang2 haku malas masak. tapi selalunyalah bukan kadang2 je hehehehhe... Baru nak melangkah keluar tiba-tiba Azri keluarkan kotak dari dalam almari, terus bagi kat aku. Apalagi tersengih-sengihlah aku dapat hadiah.


Ok Zoom sikit kad kat kotak tue. UNTUK IBU KU YANG TERCINTA DI ALAM INI...hahahhaha..power tak ayat azri nie bisa menutupi segala keburukkan tulisan yang maha hebat..hahahaha. Asal boleh baca je kan...

Saje ajak Azam pegi tempat yang tak penah pegi walaupun sangatlah dekat ngan rumah. Kalau set GPS hanya lebih kurang 13++ km je dari rumah. Sebenarnya ada barang nak cari kat tempat nie. Nak pergi yang kat subang parade jauh sangat. Tapi bila dah sampai tak masuk pun, Azam cakap tak best sebab tak besar..boleh?..hahahhahha. Cariklah kedai makan kat dalam tue takde yang menepati piawaian tekak. Tekak teringin nak makan pezahat hehehehe..masuk kete set GPS lagi. hihihihi...sampailah kat pezahat nie. Ini Semua kesayangan haku walaupun kadang2 boleh buat darah naik..huahuahua..





terliur tak tengok, sekarang niekan pezahat macam-macam menu. Lain kali nak cuba chicken chop nyalah. Tengok macam sedap.

ibu dulu rasmikan, luar sejuk dalam berasap-asap panas. Rasanya bolehlahhhhhhhhhhhhhhh



Tolong suap ibu!. Sayang Azri!

Berebut pula nak suap abah. Nampak tak budak kecik baru hijau kat bawah ketiak Azri hahahhaha. "Ada aku pedulik, korang nak gaduh rebut2 nak suap abah, baik suap dalam mulut haku sendiri"..dalam hati aqil. Hebat aku boleh tau dalam hati Aqil..hehehehhe..

Hahahhahahhahahhahha..... Orang yang menyuap ngangannya lagi besar dari oarang yang nak disuap..hahahhahahhahahah.. Aku ketawa sampai terduduk-duduk bila tengok gambar nie...


Ok, dalam kotak tadi ada sehelai tudung yang paling muslimah. Panjangnya tutup dada. Memang terbaiklah ustazahnya. Yang paling aku terkejut ingatkan diorang packing balik tudung aku, sebijik warnanya..hahahahhah. Tapi silap aku jugak hari tue Azri ada tanya aku "ibu suka warna apa". Aku pun selamba je jawab "hijau"..tue yang dapat tudung hijau tue, kalau aku tau aku cakap ibu suka warna "merah, kuning, biru......."..muahahhahahhaha..Kecik jelah gambarnya. sebab saya pemalu..auuwwwwwwwww..*gedik!*.

Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: