23 Mei 2012

Gelang tue dah takde

Dah seminggu rupanya takde entry baru. Cerita ada tapi malas nak mengarang. Lagipun aku tengah sakit hati dengan seseorang. Seseorang yang menyakitkan hati mak aku!. Demi Allah sesiapa yang sakitkan hati mak aku, aku tak maafkan dia. Aku tau mak aku tue seorang pemaaf dia selalu bersangka baik dengan orang. Tapi sebagai anak aku tak sanggup tengok mak aku disakiti. Dalam hati sapa yang tau kan?

Takpelah lupakan kisah tue. Itulah salah satu cabaran hidup. 

Rasanya aku penah cerita masa mak nak buat PET SCAN kat SJMC aku gadaikan gelang emas aku. Satu-satu gelang emas lebih tepat lagi emas pertama  yang aku beli dengan duit hasil titik peluh aku berkerja yang aku kumpul ntah dari zaman bila...hihihihi.  Gelang tue aku dah tebus balik. Patutnya masa tue aku suruh jual je. Sebab aku taknak ada komitmen bayaran apa-apa. Tapi mak cakap sayang kat gelang. So ikut jelah mana-mana janji dapat duit..huhuhu. Bila dah tebus balik aku macam tak syok pulak nak pakai sebab dah masuk pajak gadai. Jadi aku jual gelang tue pastu aku tukar yang lain. Ambik patern terkini punya. Tukar gitu-gitu jelah sebab aku tengok harga emas tengah turunnnnnnnnnnn je. Tapi untunglah beli emas dulu sebab harga masih ok,  bila aku jual sekarang lebih 300 dari harga aku beli dulu lepas tue tolak 15% susut nilai pun aku still untung lagi.

gelang  bulat-bulat tuelah yang aku jual (atas), yang jurai-jurai tue hadiah kahwin 11 tahun dulu dari azam (batal sembahyang)

Dah tinggal kenangan dah gelang tue. Tapi dapat yang baru oklah terubat hati. hihihihi. Bagus jugak ada emas nie walaupun sikit, sesak-sesak boleh dijual/gadaikan. Nak harapkan simpanan = masuk, korek korek korek..hahhahah..banyak korek dari masuk macam mano..


Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

cikja..
gelang emas aku dan segala yg bernama udah lama xde.nasibla...mmg untung sapa beli emas dulu sbb emas sentiasa naikk.kalau turun pun x banyak mana

sama cam 'arwah gelang aku 'gambar tu
hehe

Cikja berkata...

ala irfa aku pun dulu tak heran sangat ngan emas2 nie.ada pun sebab mak aku bagi, laki bagi....tiba2 mengidam nak beli emas sendiri tue yg pegi beli tue..tapi berguna jugaklah time kecemasan...