26 April 2012

Telekung di ampaian.

"elaun OT abang dah naik"
"Alhamdulillah, ....mmmmm macam tue bolehlah tambah anak"
"hihihihi...bila, malam nie?"
"aaa..hish mana boleh malam nie, nampak telekung ibu kat ampaian tue"

hahahhahhaha..sengal lakibini nie.

Bila Allah limpahkan rezeki, kadang-kadang aku teringat zaman susah dulu masa baru-baru kahwin. merangkak nak teruskan hidup. sapa cakap kahwin best? tanggungjawab berat tau. Guna kad kredit hampir-hampir cecah limit. Gaji aku masa tue 700++ je kot. Duduk menumpang rumah mak. Nak beli rumah takde duit, nak booking rumah tue pinjam duit kawan Azam berapakali entah aku  nak cerita huhuhu. Sesekali mengingati zaman susah supaya aku lebih bersyukur dengan apa yang ada sekarang. 


sedihnya tengok gambar nie..:-(

Kalau kita pakai selipar jangan pandang orang yang pakai kasut tapi pandang orang yang kaki ayam. Kalau kita pakai hp cap hayam jangan pandang orang yang pakai iponfo es ..nanti meroyan..eh macam tak kena je pepatah nie. nak hp baruuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

Hari tue aku cakap dengan Azam, "Anniversary nanti abang belikanlah hp mahal untuk ibu pastu abang bungkus elok2 letak kat meja tutup tudung saji, pastu nanti bila ibu balik kerja terbukak tudung saji tue abang jeritlah suprise!..mesti romantik "..hahhahahaha...gila sangatkan...

terkekek- kekek Azam gelakkan haku.....mmmmmmmmmmmm...

Ini telah menjadi SEJARAH

7 ulasan:

Irfa berkata...

sebak baca entri ni sambil tg pic bduak tu :(
betul cakap ko..so jgn tgk org pakai galaxy tab tapi pandang yg pakai public phone..hahaha

Cikja berkata...

cisssss..hahhahahhaha..

mun berkata...

yup betul.....permulaan nak berkeluarga memang banyak rintangannya...nak stabilkan kewangan sekurang2nya 5 thn....saya setuju dengan akak...ukur baju pada badan sendiri

Cikja berkata...

nak like komen mun..tapi takde butang like....

ieda berkata...

kalau dah bgtau cemana nak buat tak la namanya surprise lagi..kan...kan....hehehe

Cikja berkata...

Kak ieda
takpe kak anniversary tue lagi 5 bulan masa tue saya dah lupa dah idea nie *konon-konon lupa*..hahahhaha...

ina khairina berkata...

salam kenal cikja,nice blog saya suka je baca....ni dah bape hari dok khatam blog cikja x hbs2 lg ni...saya dah follow n dah letak blog cikja dlm bloglist