05 Mac 2012

Kena sondol!

huhuhuhu..

Bawak kete memang macam nie, kalau kita betul orang yang tak betul kena jugaklah.

Citer jumaat lepas

Kebetulan lampu merah, ada satu lagi traffic light untuk pejalan kaki & kete aku berenti kat kawasan pejalan kaki, jadi aku bajet baik aku berenti sebelum garisan putih sebab klu aku berenti lepas garisan putih kete aku betul2 menghalang pejalan kaki nak jalan walaupun masa tue lampu hijau. Dan kebetulan banyak sangat kebetulan dalam citer nie pulak aku memang nak berenti kat kawasan tue untuk ambik opismate yang memang selalu tumpang aku.

Bila kete aku berenti je, aku tengok cermin belakang laju gila kete waja nie, abislah hentam kete aku nie karang. Dummmm!!!...yes seperti yang dijangka orang tue tak perasan kete aku dah berenti. Aku dalam kete terjerit je, dalam hati abislah kete aku. Aku tak keluar tengok kat cermin belakang orang tue dah picit2 kepala. Opismate aku tanye aku taknak keluar ker, aku dah blur2. Keluar jugaklah..org tue cakap suruh aku berenti kat depan. Aku pun ok jelah karang deal kat jalan tue jem pulak ganggu orang lain.


Abis bumper. Orang tue tanye aku macam mane? Aku cakap ntah aku pun tak tau nak cakap. Orang tue nak bagi 100. Pikir2 balik oklah aku ambik 100. Orang tue pun minta maaf. Lebih kurang aku pun blah. Takde ambik no talipon semua. Tapi dia bagitau dia keje kat mana, rasanya klu nak carik takde hal kot. Kete dia takde pape.  

Bagitau Azam. Of cozlah dia bising2..huhuhuhu. Azam cakap 100 tak cukup. Ala aku mana tau. Aku belasah je lebih kurang. Lagipun aku pikir aku pun salah gak. Brek tak cukup panjang, patut aku brek sikit2 bila tau nak berenti supaya orang belakang standby jugak untuk berenti, eh tapi bukan bermakna aku brek emergency tau. Aku rasa dah ok dah aku brek tue cuma mungkin kurang panjang je..Paham tak?, tak paham takpe biar aku je paham, paham

Hari sabtu Azam hantar nak repair, of coz kena ketuk balik bumper tue pastu nak cat. Kos sebenarnya untuk bumper belakang tue je aku tak tau tapi sebab aku nak cat balik bumper depan jugak sebab aku dah tergeselkan kat tiang pagar rumah sewa mak. Kos keseluruhan 250 lepas Azam mintak kurang dari 280. Maksudnya aku kena tambah 150 lagi. Azam bising lagi dia kata 100 tue tak cukup orang lain yang langgar dia yang kena bayar..huhuhuhu. kecik ati jugaklah aku, dia cakap aku jahat..huhuhu. Takpe kos 150 tue aku bayarkan..malas nak gaduh2. Ingat aku suka2 nak kena langgar & melanggar.

Rasa nak merajuk tapi tak berbaloi. Ah lantaklah, benda nak jadi. Azam cakap kete tue bini no2 dia. Kesiankan aku taraf aku disayangi setaraf dengan kete huhuhuhu.



Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

aku kesian tapi dalam masa sama aku rasa nak gelak :)

sib baik tak cecah rm500,kawan aku baru je kena.sib baik dia heret org yg langgar tu gi bengkel.kalau tak naya je kena bayar rm500

kalau kes langgar bontot yg salah tetap org belakang

Cikja berkata...

ehehehe..

aku tengok tak teruk sangat..tue aku lebih kurang je ngan orang tue..tapi kalau roboh bumper aku memang aku seret dia ke bengkel...