22 Februari 2012

Kenduri Rumah Kakida

Malasnya nak mengarang tapi nak bercerita :)))

Sejak Kakida pindah ke kampung nie, dah masuk 5 tahun lebih kuranglah kot dia tak penah buat kenduri. Sebelum nie kakida duduk kuaters kat key ell.


Bila Kakida cakap nak buat kenduri teruja jugaklah aku nie. Kendurinya hari sabtu 4/2/2012. Hari Jumaat lepas mahgrib terus pegi rumah kakida, aku tido sana. Pertama kali aku tido rumah kakida nie tau..hiks. Anak-anak bising lapo sebab balik sekolah, aku ckp makan rumah wak ida karang. Konfiden rumah wak ada nasi. Tapi memang betul pun kakida dah masak siap-siap sebab tau mesti kitaorang minta makan rumah dia..ngeh3x. 

Apa korang ingat makan free ker?..lepas makan jangan nak goyang2 bontot. Banyak benda yang nak dikerjakan. Lepas kenyang apalagi jom nguli koci. Keje dengan bersungguh-sungguh tau, nampak inti koci kat pangku aku tue...hahhaha. Gentil aku pandai, bungkus aku fail..hehe, tapi boleh gaklah bungkus setelah diajar walaupun tak cantik hiks..belasahlah  korang bukan nak makan daunnyakan.

Dah abis kerjakan koci tue, diorang sambung siang batang keladi satu guni..eh eh yang tue aku surrender lah tak rela gatal2 miang melekat hiks. Yang buat tue semua ipar2 kakida. Aku selamatlah aqil merengek-rengek ajak tido, baik punya alasan.

Bila siang memang takleh tahan fenatttttttttttt..gila & hampir-hampir jadi gila..ahahhaha..
pekerjaan wajid anak beranak..ahahhaa..abg majid cakap boleh bukak syarikat...cis.

rewang...

Menyediakan menu2 makan tengahari & kenduri lepas asar nanti. Makanan semuanya mabeles. Murah rezeki Kakida & Abg Majid ramai orang sedekah makanan.
See babysitter pun hakuuuuuuuuuuuuu jugak..mcm nak tercabut tumit kaki aku nie. Masa nielah si Ateh nak pegi pilih tile rumah dia..aiyooooooooo, mana nak dapat kakak baik macam haku..hakhakhak..
Betul2 masa majlis aku memang kepenatan..ngan aqil mengamuk nak tido buai. Mana ada buainya punnnnnnnnnnn. Dari pagi sampai ke malam baju tue je aku pakai..ahhahahha..lantak sana. Bukan ada orang nak ngurat punnnnnnnnnnnn.

Kenduri lepas asar, aku balik malam lepas maghrib sebab tolong kemas semua. Kesian plak tinggal kakida ngan abg majid nak kemas anak beranak. Mana yang boleh dikemas+basuh kita tolonglah. Abis semua baru balik. Esoknya hari ahad Azam ajak balik kampung, so jumpa next N3 ye.

punyalah lama kat draf citer nie..hulala..

Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Irfa berkata...

bab makan okey lagi
bab berkemas huhu..surender beb

mesti masyam gile kan pakai baju tu dr pagi smpai ke malam..ala bukan ada org nak ngorat pun.kih kih kih

Cikja berkata...

makan pun dah selera irfa..sibuk kesana sini..huhuhu..

konpemlah masam..ahahahha...