19 Januari 2012

Sikap perempuan yang pelik, sanggup sakit sebab nak cantik..

Aku tak cakap perempuan lain, tapi aku cakap diri sendiri ngeh ngeh ngeh. Baru- baru nie bila aku baca belog ???.. tengok kulit muka dia jadi cantik. Aku rasa macam nak try je . Kebetulan dapat vitamin B, apalagi saje gatal email  tanye pasal tabita tue. Aku tunggu sehari dia tak balas. Lepas tue aku malas nak tengok dah email aku pikir mesti dia sibuk atau dia dah tak beli lagi tabita tue. Ntah mcm mane aku saje nak clear email aku ternampak plak dia balas. Aku terlambat untuk batch minggu tue. Kali kedua email pun terlepas jugak..ahahahha. Lepas tue aku geram aku transfer je duit aku cakap bila2 klu ada batch yang kosong baru belikan untuk aku.


Panjang citernya kan. Sekarang aku baru pakai 4 hari tabita tue. So far macam yang dia citer kat belog dialah. Seksa oooooooo..pakai tabita nie. Masa cuci pakai cleanser dia fuhhhhhhhh...pedih gilo. Kulit muka dah start mengelupas. Kadang2 muka rasa macam pijar kena cili..muahahhaha...Muka bintik2 merah + gatal2. Kalau ikut penerangan tabita nie, muka akan jadi macam tue lebih kurang -10+20 hari. Gitulah dia tulis. Dah sebenarnya aku carik penyakit sebab seminggu lepas nie aku ada company dinner..waaaaaaaaaa.. Tahanlah ko pegi dinner ngan muka mengelupas2 mcm nie..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Kalau pakai cleanser tabita tue, aku rasa kulit muka jadi teganglah. Serius macam pakai mask rasanya. Lain-lain efeck yang best belum kelihatan lagi. Mungkin kena tungggggggguuuuuuuu lagi seminggu 2 kot.

Ini telah menjadi SEJARAH

8 ulasan:

Irfa berkata...

oh ni la tabita set tu yer.
masa aku tulis pasal set safi rania yg baru aku cuba tu kak zareda suh try tabita.
mahal dak?takut pulak aku nak pakai kalau smpai mengelupas

Cikja berkata...

ye aku ada baca..ko nak beli SK11 ye... Harga dengan pos 320 tapi boleh tahan 2-3 bulan kalau jimat. Kalau boros pun paling teruk aku rasa boleh pakai satu setengah bulan.

Tang mengelupus tue takdelah teruk sangat sebenarnya. Cuma tang perit tue ko kena tahan....mcm kena siat kulit ko...hishhhhhhhhhh. boleh meleleh airmatalah....tapi mungkin setiap org dia punya kesan tak sama.

Irfa berkata...

eh menakutkan la pulak.aku bab muka tak dela kisah sgt.asal tak bersisik dah le..lagipun takde jerawat itu pun dah cukup baik.

tapi bab nak kuruskan badan aku nak la

Tanpa Nama berkata...

fariza, disahkan halal ke tabita ni? -ida

Cikja berkata...

Ida, kalau ikut pamplet yang dia bagi semuanya berasaskan tumbuhan...tapi kat botol dia takde pulak tanda halal..

Tanpa Nama berkata...

i pun guna tabita ni ...dah sebulan lebih..tapi tak der la meraung2 pun....muka pun tak merah cam pakai NV tu....skang mmg kulit cantik & tak mau tukar product lain....rasanya yg pakai samapai meraung2 tu dia org pakai toner dlm keadaan muka kering kott..sebab toner tu kena pakai dlm keaadaan muka basah....tak boleh lap ngan kain masa proses peeling...:)

andika berkata...

Dah masuk hari ke-9.. Muka x mengelupas..pedih taruk toner ade..pedih manja2 gitu...muke jadi burn@kusam mcm mana proses dlm pamplet tabita tertulis...nk tunggu bagi cukup 3 minggu...ada perubahan tak

azzean afrina berkata...

saya baru jg pakai hari ke9..muka jd burn jugak.kusam..nk tunggu kulit ok bila ye...