18 Oktober 2011

Kenapa?




Walaupun budak nie takde kena mengena dengan aku tapi sebagai manusia yang ada perasaan aku sangat sedih bila tengok rakaman CCTV nie. Aku tengok semalam petang, malamnya keluar kat TV3, pagi nie jadi topik kat Hot FM pulak.




Budak 2 tahun baya aqil nei dilanggar lari dengan sebuah van. Dan tiada sesiapa yang membantu budak tue, mengikut CCTV nie ada 18 orang yang lalu lalang tak mengendahkan pun budak tue terbaring kat jalan. Dan budak nie dilanggar sekali lagi. Akhirnya ada perempuan tua menheret budak nie ketepi jalan sebelum mak budak nie datang.

Kadang-kadang kita perlu rasa kena jaga tepi kain orangkan. Macam kes nie kesian sangat kat budak tue. Sangat tak patut benda nie terjadi. Kesian jugak kat manusia yang hilang kemanusiaannya..diorang dah umpama robot! tiada emosi.

Citer nie sekarang mempengaruhi emosi aku. EMOSI DAMAGE!.

Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: