22 September 2011

Tempat makan wajib

Selalunya sebulan sekali akan pegi sini. Dekat je dengan rumah aku. Anak2 pun suka. Sebenarnya ada satu hidangan je yang kitaorang anak beranak suka, pari bakar. Pari bakar dia memang terbaik  &  kalau dia bakar ikan takde hangus2 terbakar tue. Masak cantik je. Lembut isinya.

Hidangan yang lain2 tue biasa2 je. Air pun tak power sangat. Lagi satu kalau makan kat sini kesabaran korang kena penuh didada kalau tak lupakan jelah. Nak bakar ikan tue bukan sekejap tau. Tapi bila sampai hasilnya sedap dapatlah top up kesabaran yang dah nak hilang tue kehkeh....Kali nie aku belanja sempena..kahwin dah 10 tahun. Selalu azam belanja takde aku masukkan dalam belog nampak sangat nak meriak..haha 

Nama tempat tue.

nak menghabiskan masa...bujang2 dah anak aku..Kat bawah pangkin nie ada kolam ikan, besar2 ikannya...lekalah sikit anak2 sementara nak tunggu makanan nak sampai...tue aqil tengah tengok ikanlah tue.
kahkah..tak jadik langsung candid nya....oit! kaki sapa masuk plak dalam citer aku nie..
tak paham aku ambik gambar tangan kat dagu camtu, aqil pun nak tiru...tapi kurang jadi.

Pasangan yang dah tido setilam selama 10 tahun..

Aqil marah bila aku ambik gambar camnie..haha..dia suruh terus fokus kat dia je..poyo tau budak nie..
Puashati!...dia paling kacak lah nie..haha..

kahkah..pepatah ada mengatakan..'mak borek anak rintik'..snap guna timer nie..


ambik ko,  nak mengambarkan punyalah lama tunggu..sampai menggeleser kat bawah meja









Akhirnya......



Jom makan!..

Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: