08 September 2011

Raya 2011_bahagian ketiga

Dah janji pukul 9 pagi kumpul pastu terus gerak. Abang majid talipon pukul 9 kitaorang memang  dah nak gerak tapi nak pegi mamak nak isi perut dulu rindu ngan roti canai..hahhahaha. Abg Majid cakap diorang sekeluarga dah kenyang siap sendewa kat talipon kuang asam..hahhaha...So diorang tunggu kat banting je.

Makan lebih kurang berdesuplah kitaorang. Kebetulan pulak semalam masa kakida follow belakang kete aku dia cakap lampu brek ketiga kete aku tak menyala. Dah satu hal nak cari kedai repair dikala cuti PH nie. Dah jumpa diorang kat banting berkonvoilah sambil mata melilau kot2 ada kedai bukak. Akhirnya nampaklah satu kedai nie. Suruh diorang pegi dulu sebab kitaorang nak betulkan lampu brek tue. Kenalah 8 ringgit sebab mentol terbakar...

Sampai je diorang sarapan lagi..hahhahhaa...oh lupa nie kat rumah cikjah. Adik mak. Kayang dah sampai dari malam tadi.

gedik tul budak pompuan tue..hahhahhaha...

lagi sekali..hahhahhaha...pantang nampak kamera dihala kat dia...AQiL & AQiLAH



dia lagi!..hahahhhaha

ngan cik Hamzah tunggu cikjah mekap lama sangat kita posing dulu...hikssssssss..

Agak-agak tang mana yang hilang 3 kilo tue..hahhahaha..gemok tul pompuan nie!
Rumah kedua dituju. Rumah wak non kakak arwah abah. Tahun nie abang ayeng mencemar duli mengikut kitaorang pegi rumah wak non. Aku ngan kakida memang tiap2 tahun pegi kesini bila raya kedua. eh tu pun kalau giliran aku memang raya kat sinilah. Kalau raya kat perak tak dapatlah pegi gak.
itu toke nak belanja eskrim...toke yang pakai cap tue...tiap2 tahun memang gitulah...
melampau bedudak nie beraya sampai naik ke katil orang....aishhhhhhhhhh..siap lompat2 mcm katil tue mak bapak dia punya...hahahhahha..
Rumah ketiga tak ambik gambar plak. Dahlah rumah ketiga nie paling susah kitaorang nak datang raya. Asal nak datang je tuan rumah takde...hahahhah....Kali nie diorang cancel semua plan untuk hari tue semata-mata nak bagi kitaorang datang...wallahhhhhhh..makanannya pun sedapppppppppp....kihkihkih... sampai sekarang terasa-rasa kat tekak nie...hukhukhuk.
rumah abang sepupu aku nielah kitaorang raya. Dia nielah abang sepupu yang tolak basikal aku sampai ranap pokok ubi orang...hahhahahha...
Balik masing2 bawak haluan masing2. Kakida nak beraya belah abang majid plak. Abng ayeng aku ajak datang rumah aku. Sekejap je pun dia kat rumah aku.

ye ye..abis dah citer raya aku..Jadilah raya 2 hari je. Sebab esoknya nak balik perak. ada kenduri besar.

Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: