07 September 2011

Raya 2011_bahagian kedua

Sampai rumah mak, kayang dah beraya kat rumah wak sebelah. Tahun nie masuk rumah mak takde menuju ke dapur sebab dah kenyang..hahahhaha...amazing yo!.Kalau tak mesti aku anak beranak mencekek dulu masakan mak..wahahhaha..

tak sampai 5 minit duduk diorang balik....abg ayeng dah pegi rumah mentuanya..yang ada keluarga aku, kayang & kakida..Atih pun takde tahun nie.......
rasalah kuih raya  nenek..cantik kakmieza deco lapik kuih raya tue...walaupun balangnya RM1 je...hahhahaha..

tak dapat duit raya, dapat cium pun jadilah..wekekkekeke..

"Azri nape ko tahan napas mcm abah..hahahhahha...."

adik beradik pompuan ngan mak..tapi kurang satu orang...
Family aku ngan mak..masing2 mengantuk...kahkahkah..

menhantu2 lelaki mak...hahhahahha..pun kurang satu orang...

cucu-cucu mak yang tak cukup...2 tiada dalam gambar
nie rumah ketiga yang dilawati....eh ke 4 termasuk rumah nenek..
tahun nie warna baju family aku ngan family kayang tersama..hahahhha..pastukan raya rumah orang budak2 nie duduk berlonggok setempat...pastu saudara mara tanye aku "anak2 ko mana riza?"..hahhahhahha..masing2 ingat yang berlonggok tue anak2 kayang..

rumah ke5, dan yang pasti rumah paling lama kitaorang melepak..dari zohor membawak ke asar..hahhah siap tertido lagi..kehkehkehkeh...nie rumah kakida.

rumah ke 6...rumah paman lehen..

menuju ke rumah yang ke7 & ke8...fuhhhhhhhhh..bayangkan dalam masa satu hari je..

ajak kakak2 ku ke rumah aku pulak...kakida balik sebelum maghrib..kayang lepas maghrib terus pulang ke kampung mak...

Lepas kayang balik, aku ngan Azam pun keluar jugak ke banting rumah pakcik Azam. Kebetulan pakciknya nak kirim barang nak bawak balik perak nanti..jadi raya sekalilah. Sampai rumah dekat pukul 11 malam...OOO *read menguap*... ngantuk betul. Anak2 dah terbongkang dalam kete. Besok pepagi dah berjanji ngan adik beradik nak berkonvoi ke rumah makcik2 pulak.


Syoknya raya kali nie aku dapat tahan nafsu makan dengan jayanya..berat aku tak naik lepas dah turun beberapa kilo. eh ye ker tak naik...nak kena check balik nie
kehkehkeh..menyelit gak gambo timbangan nie..aku timbang malam tadi..


Nampaknya kena sambung lagilah citer raya untuk hari ke2 nie....

Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: