08 September 2011

Rasa nak zzzzzzzzzzz...

ntah apa kena Aqil malam tadi, start pukul 12 tido gelisah! dalam pukul 1 lebih dah start merengek-rengek.  Naik buai turun buai, kejap2 minum air. Bagi nenen taknak. Ajak keluar bilik nak tido kat luar. Last2 kepala aku pun dah ting tong...sms Azam. Minta dia balik tengok Aqil...huhuhuhu..

Aqil mengadu gigi sakit pastu kejap-kejap sakit perut. Pastu kaki plak sakit. sapulah semuanya dengan minyak gamat kecuali giginya tapi masih gak merengek-rengek, sampai aku tertido kat bawah buai dia, tangan aku tak boleh lepas dari buai walaupun dia dah tido. Tak lama pastu Azam balik, dia pulak nak buai Aqil tapi budak tue taknak bapaknya buai!...huwaaaaaaaa...dah melelong kepala aku nie.

Azam tanye aku aku ada pegi mana2 tempat ke balik petang semalam. Aku cakap mana ada. dia yang balik makan malam tadi terus masuk bilik adalah. Terus Azam pegi dapur ambik air segelas. Jadilah dukun Azam malam tadi..ekekkeke..Sapu-sapukan air yang dah dijampi(ayat kursi ngan 3 Qul) tue kat kepala ngan sendi2 Aqil. Boleh gak dia tido walaupun masih merengek-rengek. 

Hujan lebat pulak pagi tadi, Azam masuk keje balik pukul 5.30 pagi. Aku tido-tido ayam sampai pukul 6.15 pagi..aduhaiiiiiiiiiiii....ngatuknyaaaaaaaa...nak EL cuti tinggal sehari...walawei.

Aqil nie dari kecik jarang meragam malam-malam. Seingat aku sepanjang aku besarkan dia baru 3 -4 kali je dia meragam malam. Kalau demam pun dia jarang meragam. Diam je melayan demamnya. Tapi walaupun meragam sangat jarang, naik angin gak aku...hahahhahha...lagi-lagi sekarang nie dia dah paham bahasa lagilah aku geram kalau dia nangis2 tanpa sebab..hahhahhaha...keji mak ko nie. Ada gak aku tertinggi suara. Kesian Aqil dpt mak tak sabar mcm sabariah *takde kene mengena* ..wohaaaaaa.


Dahlah aku nak layan mengantuk aku nie kejap....




byeee.


Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: