05 Ogos 2011

Lemak makin banyak, duit makin susut..hukhukhuk..


Agak-agak kalau darab dengan 30 hari berapa kos buka puasa aku sekeluarga?..huhuhuhu..Takyah nak snap gambar juadah boleh dikatakan hampir setiap hari menu yang sama je. kalau masak sendiri bangga gak nak ambik gambar...kehkehkeh.Siput sedut+murtabak Fahmi punya. Azri ikan sambal. Aku punya laksa. Kuih-kuih beli kalau teringin. Azam aku masakkan sambal bilis, tahanlah  2 3 hari..keh. Sebelum puasa dah beli tembikai sebijik stok seminggu. Air pun bancuh sendiri. Kalau beli air sebungkus tak cukup sekarang air sebungkus je dah RM2...huhuhu. Semalam aku buat milo ais blend..sedappppppppp..eh terpuji diri sendiri plak.huk. Selalunya makanan nie kalau tak abis aku simpan dalam peti ais, sahur panaskan je tambahlah telur goreng 2 bijik biar seimbang eh...senang keje..woha!.

Tu pun aku balik keje terus singgah taknak bawak anak-anak, kalau bawak diorang hurmmmmm..mau lebih RM30 karang. Pagi-pagi aku dah tanye nak buka apa. Azam plak keje pagi memang tak sempatlah nak membeli. Kalau beli dengan azam pun boleh tahan banyak jugak..hahhaha..azam jenis rambang mata tengok makanan huhuhuhu..

Ingat-ingat sikit pada yang tak ada...

Ini telah menjadi SEJARAH

1 ulasan:

Aiman Nazirmuddin berkata...

salam ramadhan, :)