14 Julai 2011

Persiapan Raya 2011.hiks..malu betul buat tajuk nie..macam budak2 tak sabar nak raya..

Dalam N3 nie aku ada cakap pegi banting kan?..nielah sebabnya nape aku pegi banting...

murah & berbaloi..masuk tahun nie dah 2 tahun berturut2 pegi kedai nie..jahitan ok..kain pun ok...yang penting murah beli siap dari beli kain, jahit upah kat orang..
Beli baju raya anak-anak. Baju melayu kena carik awal2 senang semua saiz ada, kalau pegi time bulan puasa nanti hazablah ckit nak carik size..lagipun puasa tak laratlah nak mengusung anak2 ke kedai2 nie. Kalau baju2 kasual..tak payah bawak diorang aku boleh agak2 je saiznya. Anak2 lelaki bukan cerewet pasal baju..apa yang dibeli tulah yang di pakai.Tapi bawak budak laki pegi shopping takde perasaan Muka ketat je suruh fitting baju..aiyakkk..maknya yg lelebih. Mana muka tak ketat....tak boleh lari2 kat celah2 baju tue. Tapi nasib baik aqil ok je suruh try baju..malah terlebih pulak..abang2 nya punya baju dia yang nak try..hahhahaha..sabo jelah.

Aku punya baju raya pun dah selamat hantar dekat kakida. Hari tue masa aku pegi opis kat nilai singgah kat nilai square. Rembatlah 5 pasang kain ela....hahhaha..melampau tak?..tulah setahun sekali buat baju pun... aku suruh mak pilih satu..so baju aku ada 4 jelah..satu dah bagi mak buat baju raya gak.

Kuih raya pun aku dah tempah 2 jenis..tebiat apa ntah..tetiba tempah biskut2 nie padahal tiap2 tahun dalam balang kuih raya aku kerepek ngan kacang je..hahhahaa..gila tak glemerkan?.

Sekarang nak hilangkan rasa bersalah sebab dah buat persiapan raya nie... Insyaallah lagi beberapa jam tamatlah puasa ganti aku yang kelapan hari....hahhahhaha...beriya ngan baju raya kuih raya puasa ganti baru nak abis..ceh...



Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

HappyIrfa berkata...

knapa ko gi potong sumer tulisan tu?

Fariza berkata...

saje jelah...:)..aku kan poyo ckit..ehehhehe..