04 Julai 2011

Cameron Highland ditanggal 5 bulan 6 tahun 2011

Mula-mula azam plan nak pegi CH masa cuti sekolah dengan balik hari tapi aku bantah. Aku tak suka bercuti yang terkejar2. Lepas tue dia bising kata cuti sekolah tak bawak anak pegi mana2. Lepas tue pulak kawan keje dia suruh join diorang kat genting highland sana...Aku segannnnnnnnnn...jadi aku pikir baik pegi CH..balik hari pun balik harilah..belasah aje.

Dari rumah pukul 5 pagi..sampai tapah pukul 8 camtu terus suruh anak2 mandi kat perhentian tapah. 

Ini kira pengalaman ke 2 seumur hidup aku ke CH. Hazab gila nak naik CH nie. Fahmi dah pening2 mengerang-ngerang macam pompuan nak bersalin..hahhahahha..tengok GPS kat bawah nie pun boleh tau mcm mana hazab jalan nak ke CH. Aku memang salute gila pada orang yg suka naik CH nie.
nie kira ok lagi.. ada tue lagilah teruk jalannya...dah macam ular kena palu

Lata iskandar..lalu je tak singgah pun...


..singgah jap..kasi mabuk2 ular kena palu.. hilang..hahahhaa..




aduhailah mamat nie..sibuk menalipon..kawannya..betul ker kawan bang?

gambar paling romantik abad ini!..ko ada?..hahhahhaha..apa pun tak boleh


kita minum dulu..teh tarik 4...karipap 4 harganya 25 inggit!...tapi teh tariknya sedapppppppppp...banget tiba2 keluar indonnya..
Lepas tue singgah kat ladang strawberi tapi takleh petik sendiri...salah masuk tempat...dah namanya pegi time cuti umum+cuti sekolah..semua tempat penuh..dengan  jalan jamnya memang pakej lengkap untuk datangkan stress..Orang cuti2 nak tenangkan pikiran nie memenatkan pikiran..hahhahahha..fadan muka!..

Aqil suka makan strawberi coklat!...walaupun rasa strawberi tue masam2 ckit..

orderlah pancake aiskrim+strawberi..klu orang jawa cakap lempeng.. rasanya pun mcm lempeng..yg buat sedap tue ada aiskrim je...

ko nak?...

Lepas tue kitaorang dah tak tau nak redah kemana..yang teringat nak carik sayur2 buah2 cikit untuk di bawa pulang. Balik kiaorang lalu simpang pulai..Azam masa tue dah pancit gila jadi untuk keselamatan sejagat aku drive turun..huhuhuhu..yang paling best aku terpaksa pangku aqil yang tido sambil nenen aku..huahuahua..ngerilah jugak nak turun tue..tapi tawakal jelah...mata tak boleh hilang fokus..kena concentrate kat jalan je...hampir2 give up....yang lain semuanya dah tertido kemabukkan....

Azam sampai perhentian simpang pulai.. habis..muntah kayak..hahhahhaha...aduhai. Memang percutian yang meletihkan!. Tobat nak naik CH lagi buat masa nielah..

On the way balik..singgap mana2 perhentian memang penuh umattttttttttt...nak kencing pun kena beratur..dengan jalan jemnya lagi..huaaaaaaaaaaa...hazablah..

Sebab nasib tak menyebelahi kitorang..ayat yang terpaksa dicakap.."apa yang seronok sangat naik CH tue..tak paham betul orang suka naik CH"..hahhahahhaha..ayat sangap

Kat bawa nie gambar2 yang konon kretip dari aku..hahhahahhha...



Pengajaran dari citer nie..lain kali kalau nak bercuti perancangan kena teliti..kalau main redah ginilah nasibnya...huahuahua.........

Sekian cerita CH saya...

Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

HappyIrfa berkata...

aku baca pun rasa penat.aku sekali je baru sampai sana CH.kalau balik ipoh boleh la singgah..kalau dr sini xde la aku gigih

Fariza berkata...

tulah...hahhahah..klu ko baca pun penat..aku apa ntah lagi ..wei..memang penat...