06 Julai 2011

Aku panggil basikal nie Basikal Lanang atau lebih dikenali dengan Basikal tua

orang nie jual basikal nie tau...klu aku ada duit aku beli..hahahhaha..simpan buat pekasam kenang-kenangan...
Tadi dengar Sinar FM  pasal kenangan ngan basikal.

Pengalaman 1

Aku pun ada kenangan ngan basikal nie, yang paling aku ingat jatuh kat tepi batas orang tanam ubi..hahhahahha... nie semua abang sepupu aku punya pasal.

Masa tue aku sekolah rendah darjah berapa ntah tak boleh nak recall balik. Abang sepupu aku tue sekolah menengah, dia memang duduk kat rumah aku. Satu hari tue abang sepupu aku nak pegi rumah abang dia selang 2 jalan dari rumah aku kira jauh jugak, yang ada kat rumah masa tue tinggal basikal lanang tue je..macam dlm gambar kat atas tue. Kat gambar tue kira cantik jugak yang aku nak naik nie kira buruk gaklah ngan tayar pancitnya. Basikal tue basikal arwah atok agaknya. Arwah atok pun aku tak penah jumpa sebab dah meninggal sebelum aku dilahirkan lagi...

Abang sepupu aku tue jenis suka melayan perangai budak2 pastu suka buli2..hahhahha..bila dia nak pegi aku nak ikutlah..tapi dengan syarat aku kena bawak dia. Bayangkanlah aku yang kecik nie kena bawak basikal ada palang camtu pastu kena bawak dia plak. Kaki aku pun tak sampai nak cecah tanah klu naik basikal tue. Kaki abang sepupu aku jadi tongkat bila basikal tue tak seimbang...aku main kayuh jelah....hahhahhaha..memang kaw kaw kena buli.

Entah macam mane bila sampai satu jalan nie, basikal lanang tue jadi tak stabil melelong ke kanan ke kiri, aku dah jerit2 kat abang sepupu...suruh jaga basikal tue dari jatuh..pastu ntah macam mane dia turun tolak basikal tue laju2...aku ngan basikal berdesup terjun kat batas orang baru cacak kan batang upi..hahhahhahha.....baru aku nak bangun ada org jerit "hoiiiiii! abislah pokok ubi aku!...hahhahahha...kelam kabut aku nak naik dari tebing jalan tue...sambil sorong basikal...hahhahahha...takut siottt....Abang sepupu aku dah lari dulu kedepan pastu dia gelak2 kan aku..hahhahahha..hampeh betul!. Jahanam tanaman ubi orang tue kena lanyak ngan aku..huahuahuahua...tak sengaja :(

Pengalaman 2
hahhaha..belasah je ambik gambar nie...

Dulu basikal  ada satu je jadi aku ngan abg aku kena naik satu basikal. Abang aku pun jenis kaki buli punya orang. Dia cakap aku gemuk..poyolah aku dulu bukan obes pun cuma chubby2 montel je... wahahahhaha tak larat nak bawak aku, jadi kalau aku nak naik basikal dengan dia, aku yang kena bawak dia, Padahal aku nie adik apa salahnya kalau dia bawak aku je. Nie tak, satu perjalanan pegi sekolah tue kena bahagia 4..Mula2 dia bawak aku sampai satu kawasan nie pastu nanti aku pulak bawak dia, berenti lagi kat satu kawasan lain pastu dia bawak aku balik..pastu last sekali aku bawak dia sampai sekolah. Tapikan abang aku nie banyak makan semut kadang2 dia lupa berenti kat kawasan yang dah ditetapkan..hahhahaha..tau2 dia dah bawak aku sampai sekolah...hahahhahhaha..Bila dah sampai sekolah baru dia teringat "apasal ko tak cakap tadi suruh berenti"..hahahhahha.. "nasiblah, sapa suruh ko tak ingat"..hahhahhaha...takdelah berpeluh ketiak aku bawak dia. Fadan muka  dia kena bawak adik comel yang gemuk nie..hahhahahhah...;-)


Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

HappyIrfa berkata...

eh..konpius la.
abang ko buli ko @ ko buli abang ko ni?mcm ko je yg buli dia..hehe

Fariza berkata...

hehehhe..niat dia mula2 tue tak baik..kan aku dah terbuli dia secara tak sengaja..hehehhehe..