21 Jun 2011

ZOO NEGARA ditanggal tujuh belas haribulan lima dua ribu sebelas

Ada kawan aku tanya "siti, u nie suka sangat pegi zoo kan, ada apa kat zoo tue..ada ke binatang yang lain daripada lain yang u tak penah tengok?"..hahhahhaha...kurang asam tak?.

Kat Malaysia nie ada 3  Zoo je kan?*kalau salah tlg betulkan*..ZOO NEGARA, ZOO MELAKA & ZOO TAIPING. Ok misi seterusnya ZOO TAIPING plak..ekekkekke...

Mahal benar tiket masuk ke ZOO NEGARA untuk dewasa.. 25 inggit!..fuhhhhhhh..tapi aku rasa mcm berbaloi kot kat dalam..banyak binatang..nak tengok pun senang..


tempat wajib ambik gambar..klu tak orang tak tau pulak pegi Zoo Negara..hikss..
khusyuk bebeno.....padahal nengok monyet je pun..ekkekkeke..
monyet nie yang aqil tengok....eh, ker monyet nie yang tengok aqil..muahahhahah..
Masa kitaorang sampai tue pertunjukkan binatang nak mula....jadi jalan2 sekitar terus tuju kat tempat pertunjukkan ...tapi kat ZOO negara nie banyak monyet lah..bermacam2 jenis monyet ada..
masuk2 je dah full..menyelitlah kat mana2 celah..

Kalau kat ZOO melaka, satu pertunjukkan satu binatang..tapi kat ZOO negara nie..satu pertunjukkan banyak binatang ada pertunjukkan orang utan , burung kakak tua, burung helang (aku tak ingat, tapi burung tue besar mcm burung helang), anjing laut dan lain2(tak ingat)

yang aku teruja nak tengok pertunjukkan anjing lautlah..sebab binatang yang lain2 tue dah penah tengok kat ZOO melaka..
anjing laut nie namanya bard tak silap aku.. ada 2 ekor yang buat persembahan..
budak yang tak boleh duduk diam..dia suka2 je nak masuk area binatang buat pertunjukkan tue..siap berguling2 bila aku halang..sekali datang jaga bangla..ketuk2 besi penghadang..terus pucat..kahkahkahkah...fadan muka..
sambil2 tengok badak berendam ...sempat lagi bergosip budak nie..
badak berendam...a k a ..badak air...




Lepas habis pertunjukkan naik benda alah nie je keliling ZOO..nak jalan kaki fehnaaaaaaaaaaaaatttt..hahhahhaha..pemalas kan?...tapi kan bila dah balik rasa rugi plak..sebab klu naik menda nie bukan semua tempat  dpt tengok takat 20% je org yang pandu tue bagitau


Habis naik trem..jalan kaki ke arah akuarium..sambil2 jalan nampaklah pingu tengah menepek kat cermin.....
pingu nie terkurung kat bilik sejuk...siap ada salji2 lagi..


nie kat pintu masuk akuarium..Fahmi pandai tengok peta ZOO tue..ekkekekke..kejap2 berenti tengok..dah mcm masuk treasure hunt ..
pasangan yang perasan lomantik lor..hiks..

kalau bawak budak nie..ko jangan harap nak baca2 info yang ada..sekelip je dia boleh hilang..menakutkanlah!...

tuan belog pulak nak enterprem...shomel tak?...muntah tadah sendiri
penakut gak aqil nie...besar bapak ikan tue..fahmi pun kalah...tapi azam ada sipi2..hahhahahha..
penat pusing rehat jap kat tempat pertunjukkan binatang nie....sukalah budak2 main lompat2 dari bangku ke bangku...hishhhhhhhh..jatuh kalu sendiri tanggung....
Binatang 2 kat atas nie binatang wajib ditengok..muahahhahha...klu tak, tak lengkaplah penggembaraan ke ZOO..kuang kuang kuang..



tak dapat naik gajah betul dpt naik gajah batu pun dah syukur alhamdulillah..sampai budak tue taknak turun..hiks...nanti suruh bapak ko buat depan rumah ye aqilllllll...

baliklah jom!!!....fenat dah kaki nie...muka aqil mcm nak mintak pelempang sedas..hahhahahha..
Tamatlah sudah kisah ZOO dihari cuti wesak..yang lalu...Akhirnya berjaya jugak tamatkan n3 nie setelah sebulan dalam draf..hahhahhaha...

Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: