12 Mac 2011

Nie RAHSIA tau..jangan bagitau AZAM

Ntah kenapa, aku nie jadi orang takkan jadi beruk plak kan, beruk mana bleh buat belog? tak suka simpan duit banyak-banyak dalam wallet/purse/handbag dah sewaktu dengannya. Kadang2 dalam wallet ada 2 ringgit je...hahahahha belanja budak sekolah lagi banyak. Nak tengok tebal ckit wallet aku masa gaji tue pun hanya beberapa jam je..sebab lepas tue aku akan agih-agihkan duit tue selalunya untuk aku, aku tinggalkan dalam seratus je..hahhahhaha..kedekuttttttt.. Aku memang suka duit ala2 je sebabbbbbbbbbb..ada banyak kebaikkannya...Lagipun tempat keje aku dekat ngan bank. Agak2 aku nak pakai duit aku keluarkanlah seratus dua(jarang aku keluarkan lebih 200, kecuali time nak bayar duit mak ngan kakak pengasuh)

2 Hari lepas aku pegi GXXXT, dalam wallet ada 30 inggit plus plus. Bawak mak makan kat food court. Bila dah order + bayar duit makan duit aku tinggal 3 ringgit je. Sementara tunggu aku makan mak jalan2 kawasan sekitar. Lepas tue mak patah balik tempat aku makan "kak, beg2 kat situ semuanya mahal2 tak?. tapi ada diskaun 50% 70%". "ntahlah biasa2 je kot".

Bila aku abis makan mak ajak aku tengok lagi sebab tadi dia nak tanye malu. Aku pun gatal2 pegang2 tengok2 tanye2 harga..ok gak harganya..jenama pun biasa-biasa je. Ada satu beg tue aku berkenan pulak kalau ikut aku selagi handbag yang ada tak koyak atau jahanam, aku takkan beli handbag baru!  . Mak tanya aku "ko nak beli ker?". Aku jawab "takde duitlah"...hahhahha..jadah apa nak beli duit ada 3 ringgit je.  Nampak azam tengah otw ke arah aku menyerah diri nampaknya . Tanye Azam dia ada duit tak dalam..... aku cakap "pinjam boleh?" mula2 pinjam lepas tue aku cucuk jarumlah..hahahhaha..silalah abang lupa ayat pinjam tue ye..

Aku cakap nie kira bayaran dia dah sepitkan kepala aku kat cermin kete..hahahhahha..ada hikmahnya  kepala tersepit..hahhahahha..

yang penting aku dpt handbag baru!..suka suka suka.! esoknya aku dah rasmikan. Tapikan ada satu purse tue aku minat sangat tapi harganya lagi mahal dari handbag nie..huhuhuuhu..Azam offer nak belikan dulu tapi aku tolak..sebab gaji lagi 2 minggukan..taknaklah pakai purse baru nanti terasa sangap pulak sementara nak tunggu gaji. Sekarang nie aku dah terkenang2 itu purse. Budak salesgirl tue cakap pulak purse tue stok last..huahuahua. Aku cakap "nanti dah gaji akak datang sini lagi, kalau ada rezeki akak adalah lagi purse nie"..hahahhaha..sedih tak? drama lebih

Handbag sale 70%. Murah je tak sampai XXX pung. klu beli handbag mahal2 pun duit dalam ada 3 inggit buat apa..huahuahua

Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

aNIe berkata...

Hmmm...cantik beg tu...akak suka beli beg tangan...tapi bukan yg mahal2lah.. janji boleh tukar2...

Fariza berkata...

kak anie tq, sudi singgah sini..saya selalu pakai sampai lunyai..baru beli baru...