15 Januari 2011

Bukan tak suka tapi tak sedia...........

Terbaca post akak nie. Aku harap aku tak jadi sampai macam tue sekali. 

Baru-baru nie aku diserang sakit belakang terutama pinggang yang agak menganggu. Ada sekali tue azam tegur aku "kenapa bu, sakit pinggang ker?" sebab dia nampak aku sambil jalan tapi tumbuk2 belakang ngan tangan multitasking kan?. Sumpah sakit macam tengah mengandung dan nak bersalin. Masa tu aku tak terpikirlah. Bila dah 2 3 hari masih jugak sakit..aku terpikir..gluppppppp..betul ker nie..terus sms Azam. Siap suruh dia pegi beli pregnancy test. Aku ngan Azam dah panik...gilo. Azam tanya aku....

"kalau ibu tak sedia, boleh buat apa?"

"buat apa?, takkan nak buang" maksud buang tue gugurkan...walawei tak pernah terlintas pun selama nie nak buat benda2 macam nie..

"hish, janganlah... sayang"

"dah rezeki Allah nak bagi terima jelah"

Macam2 persoalan kat kepala otak aku lakibini. Sapa nak jaga? cukup ker perbelanjaan? nie yang paling penting, boleh ker aku handle 2 orang anak kecik? yang besar takyah kira dah boleh urus diri sendiri dah. Sampai azam cakap berenti keje jelah jaga sendiri anak2 kat rumah..ohhoooo!...cita2 ku hampir tercapai.

Azam siap kira bila aku due..hahhahhahha...padahal ujian klinikal belum dijalankan ...hahhahahha..

Kalau ikut target aku sebenarnya..sekurang2nya lagi 2 tahun dari sekarang baru aku bersedia. Aqil pun dah besar mungkin dah tak nenen aku lagi masa tue. 

Agak-agak aku mengandung tak ye?....................

Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: