29 April 2010

Cuti yang singkat baik dimanafaatkan-Part 2

Aku nie memanglah tak boleh buat citer ber part-part, confirm ke lautchina selatan peginya. Bila masuk part seterusnya dah malas nak karang huahuahuahua.... citer abah & kanser sampai sekarang pending kat draf je..

Oklah berbalik pada citer kita, lepas pegi Taman rama-rama kita bawak plak anak2 pegi ZOO. Tak banyak gambar di snap pada masa tu. Masing-masing dah keletihan yang tahap dewa..hahhahaha..tapi sebab kan binatang2 kat zoo nie ada daya tarikan..gagahkanlah juga kaki melangkah...tengok yang wajib je.


Masa tengok binatang besar nie ada soalan yang luar daripada kotak pikiran datang dari Azri "ibu kenapa kuda belang ngan badak nie dia taknak halau lalat yang hinggap kat badan dia, tengok kita nie lalat hinggap cepat-cepat kita halaukan?..dia tak rimas ke banyak lalat kat badan dia?...hahahhaha..banyak2 soalan kenapalah soalan nie ko ajukan kat ibu ko nak oi!...Tapi aku jawab jugak dengan rasa logik aku...janji dia puashati..hahhahahha..kalau tak sampai bila2 lah asyik tanye je nasib baiklah aku nie pandai...hahahhaha..hakkk..puiihhh pandai kelentong iyalah..hahahhaha..
Kitaorang sempat tengok pertunjukan burung-burung(kakak tua & spesis helang) ngan orang utan(namanya marina). Pertunjukkan gajah tak sempat nak tengok sebab kitaorang pegi round zoo naik trem cuma sempat masa sesi bergambar je...mmm.
tengok budak kecik nie dah letih nak jalan..hehehehehhe...sambil jalan sambil kepalanya sandarkan kat tangan ibu..senget2 kepalanya..Nielah gambar yang last..lepas tu..rasa nak cepat2 masuk keta..hahhahahha..penat wei, penat....
Mandi kat Restoran jejantas ayer keroh kot....syok gila dapat mandi..Sampai rumah pukul 9.30 malam..fuhhhhh..pastu besoknya kerja..anak2 plak sekolah..memang cari penyakit..hahhahahha..tapi puas hatilah anak2 happy.

Ini telah menjadi SEJARAH

22 April 2010

Cuti yang singkat baik dimanafaatkan-Part 1

Patutnya azam nak booking hotel kat melaka tapi sebab aku lambat bagi kata putus hotel yang nak di booking tu dah penuh masa tu aku memang takdeh hati nak pegi mana2 pun

Bangun pagi ahad azam sibuk tanya nak pegi mana. Aku plak pikir dah alang-alang nak sangat berjalan jom pegi melaka masuk nie dah 4 kali aku pegi hahahhaha. Bukan apa kat air keroh nie seronok sebab semuanya satu tempat..ada zoo, taman buaya, taman rama2, bandar hilir pun dekat yang penting anak2 happy. Sekarang nie kalau nak berjalan kena pikir anak2 maksudnya anak2 bleh seronok jadi mengenali binatang adalah sesuatu yang menyeronokkan aku kira maknya pun boleh seronok sekali sebab kecik2 dulu takdeh sapa nak bawak pegi mengenali binatang asyik2 tengok muka monyet je.

Taman Rama-rama, Air keroh Melaka.

Kat taman rama-rama nie macam2 addda(tagline asteruk), kalau tak sempat pegi zoo pun tak terkilan. Harimau bintang ada, tapir ada(takde plak gambarnya)...takpeh..jomlah aku bawak semua mengembara ke taman rama-rama secara maya kat blog aku nie..hahhahaha..


Cantikkan burung kat belakang kitaorang nie....



nie plak ungka, comel ungka nie..anaknya melekat je kat badan ungka betina...siap tunjuk bontot kat kitaorang..hahahhaha..




nie aku tak tau namanya..iguana ker?..lupa plak..


Rama-ramanya sangat mesra alam..hehehhe..sampai azam terjerit2 sebab rama2 tu hinggap kat kepala aqil(dia yang dokong aqil), aku nak ambik gambar pun tak boleh..sabo jerlah azam memang takut serangga kecik2 nie aku yang selalu jadi penyelamat dia hahahhahahha..lipas masuk bilik air pun kecoh abis satu rumah..abis juga shieltox 1 botol nie ambik gambar jauh2 dia zoom je...hahahhahha..



Bagi ikan makan paling anak2 suka..seronok tengok ikan2 tu berebut nak makan...Aqil kalau boleh dia nak terjun masuk kat dalam kolam tu..
Kongkang nie bagi bontot je untuk tatapan kitaorang sebab dia tengah sedap beradu mungkin...tidur sambil berpeluk-pelukan..mengamalkan poligami nie kongkang nie...hahahhaha..


Merak dikayangan..hehehhehe, pastu burung enggang ngan buayabusuk buaya tu duduk kat air pun malas mandi..huh.

Baru perasan gambar ular takdeh macam2 ular ada tapi paling banyak ular sawa. Kalau kamera kat azam org cakap "bang, ambik gambar"..baru dia nak snap2...mmmm..dia bukan tau gambar tu penting untuk org macam aku nie..nak pegi gebang kat FB ngan blog..miahahahha..

Part seterusnya kita pegi zoo plak ye anak2!...nantikan en3 seterusnya..jangan kemana-mana..! sah mental disoder..hahahhahaa..mcm ada org nak sangat tengok hakkk puihhh..


Ini telah menjadi SEJARAH

16 April 2010

Pekerjaan yang paling malas nak dibuat....

Kena ada feel..yang sungguh2 baru boleh buat, kalau tak..mau kena perli 20 kali ngan azam baru aku nak lipat..hish..MALASnya!

anak2 baru lepas sembahyang tu yang sejadah terbentang tu..sejadah pun malas lipat apa punya orang da...

Aku kalau masak ker, kemas rumah ker, menyapu ker, basuh kain ker main campak dalam mesin je pun memanglah aku suka. Kadang -kadang kalau azam dah tak tahan sangat dia lipatkan gaklah boleh pun tolong ..hahahhahha.. dia cakap semak kat atas sofa..hahahhahhaa..aiyok, laki dah marah.

nie service bertukar tangan..hehehehhee..mithali tak laki aku?. Sejak ada aqil nie, azam rajin gosok baju sekolah anak-anak...eh, sekarang dah jadi tugas hakiki dia ..hahahhahaha...
Tapikan aku perasan Azam nie dah banyak berubah sejak anak dah tambah jadi 3 nie, Makin rajin.. aku plak makin malas.., makin sabar mungkin sebab dah tua kot...hohohoho..cakap laki dah tua ye!



Ini telah menjadi SEJARAH

06 April 2010

Kadang kala bila kita sering ketawa dan buat orang ketawa jangan salah sangka....

Yang orang tu tak ada masalah & takkan ada masalah.

Silap yang sangat besar bila terjadi tanggapan macam tu.

Aku sangat terkesan dengan citer yang di tulis Paknil pasal arwah Din Beramboi kat paper metro dan belog. Pastu tengok gak melodi masa pengkebumian jenazah Din Beramboi mengalir airmata aku....

"kalau ko menangis boleh selesaikan masalah ker?"...antara kata-kata arwah kat Paknil.

mmmm...tapi kadang2 bila kita ketawa selalu orang ingat kita tak serius. Benda nie penah jadi kat aku lebih kurang 7 tahun lalu, walaupun dah lama dan aku dah memaafkan tapi parutnya kadang2 menyakitkan. Hanya kerana aku cakap sambil ketawa, aku ditinggalkan..cis, jebat betul.


dah..dah..taknak citer lelebih...karang korang semua tau pulak masalah dalam kelambu aku..hahahhahhaa...





Ini telah menjadi SEJARAH

05 April 2010

Sebagai balasannya MC 2 hari

Ini cerita 31/3 & 1/4 punya...


"ko tak keja ker dik?"

"MC, penat sukan"

"anak yang sukan ibu yang demam..hahahhahah"

"tulah pasal"

"ker demam ada isi?"..

"uissshhh mana adalah"

"kenapa si, ada laki bukan takdeh laki"..

hahahahhaha..speku apakah ini, i tak suka tau. Kasilah can aqil manja lebih-lebih sikit. Lagipun selalu kalau aku mengandung takdeh sign pelik2 seminggu tak perioh ha, tu mengandunglah...



MC, tapi merayau rumah orang bukan reti nak duduk rumah diam-diam ..hehehhehehhe.. boringlah kat rumah sorang2 sikunil dah hantar rumah kakak pengasuh, anak2 dah pegi sekolah nak kemas rumah tak larat malas haahahahaha... Dapat mc plak sampai 2 hari...mmmmm..tapi pagi2 dah jadi supir mak.
Doktor cakap demam urat. Ditambah pulak ngan mata yang bagai dicucuk2, nasib baik tak melarat.




Ini telah menjadi SEJARAH