13 November 2010

Kakak nak cakap sikit nie...


Dulu masa kakak kawin adik masih dibangku sekolah. Terima kasihlah pada adik sebab bantu tenaga masa majlis kahwin kakak memang kakak ingat sampai bila2. Adik sudi teman kakak masa majlis bertandang pun akak ingat. Memang adik tak banyak songeh terima kasih banyak2. rasa nak nangis pulak

Masa kakak kahwin..semua kakak urus sendiri. Takde orang tanya apa yang tak cukup. Kad jemputan, kompang, makan beradab, andam, hantaran, baju nikah, macam-macam lagilah. Rezeki kakak tak murah macam adik ramai orang nak sponsor..masa akak takde orang yang nak sponsor apa2 pun.

Cari barang2 kahwin naik bas ke klang sendiri. Kadang2 bila sempat balik kerja terus singgah beli barang. Iya masa itu takde kenderaan sendiri hanya layak naik bas sahaja. Kiranya sekarang adik beruntung ada kenderaan sendiri boleh pegi mana adik nak pegi.

Masa tu kakak memang tak mengharapkan sesiapa pun dalam keluarga kita untuk bantu kakak. Memang takde.

Duit? memanglah tak mencukupi tapi buat termampu. Sampai sekarang kakak ingat ada sedara kita komplen tilam pengantin takde spring..nipis sangat sampai pinjam tilam adik bagi tinggi sikit tilam tue..bila malam adik ambik balik tilam tue. Kakak takde duit nak beli tilam yang berspring...jangan tanya macam mana malam pertama kakak, pengantin baru semuanya indah walaupun tilam takde spring..opppssss...

Kakak buat entry nie supaya adik tak terlalu tension bila tidak dapat bantuan sesiapa. Adik buat ikut termampu adiklah. Follow the flow. Bukanlah bermaksud kakak taknak tolong adik...insyaallah mana yang kakak boleh tolong kakak tolong.

Kakak tak ingatlah masa kakak kahwin dulu kakak ada tension2 macam adik ker tak sebab kakak terlalu gumbira nak kahwin.....yang penting dapat kahwin..YAHOOOOOOOO!!.. pedulik apa ada besen ker tak de besen ker?..ada makan beradab ker takde makan beradab ker....

Dah jangan tension2...senyum2..nanti orang salah pengantin nanti sebab kakak nie suka senyum seri naik kat kakak pulak nanti....susah hatilah kakak mcm nie kalau orang salah pengantin...dah nanti kakak sambung tolong tampal stiker kat cawan ye



Ini telah menjadi SEJARAH

4 ulasan:

Maya Ariffin berkata...

ehh tade button i loike pulak kat sini ek..

♥♥♥ miz sifa ♥♥♥ berkata...

uwaaaa!!!!!...tacing siot..

sticker dh siap tampal dh...yela pas ni aku x suh ko lagi k....
xpela yang mane aku mampu buat sorang aku wat jew la....

Fariza berkata...

Maya: eheehhe..
Atih: eh dah siap tampal ye..tinggal bungkus jelah ye...ala aku cakap ko tue jgn tension2 je..nak suruh2 nie takde hal punya...

ieda berkata...

nak kawen ni mmg banyak benda kena buat...tapi jangan pikir sgt.happy2 ja.