21 Oktober 2010

Perkara 13

Aku buat blog nie sebenarnya syarat je sebab nak baca blog2 yang aku suka sambil2 berkaryapoyo pasal diri aku tu sebab aku update blog ikut bila aku rasa perlu je. Aku nie suka membaca lagi2 kisah kehidupan orang akukan kepochi(kegemaran aku yg ke5). Rupa-rupanya dah 4 tahun usia blog aku nie. Kelakar baca n3 lama2 dulu. Skema siottttttt.

apa ntah aku merepek nie...

Ingat lagi citer n3 nie...akhirnya hilang sudah deritanya kat dunia. Hilang sudah tempat bermanja anak2 & tinggallah suami tersayang. Tewas dengan Kanser. Alfatihah. Sedih teringatkan anak2 yang masih kecil. Sedang mamanya dikapankan anaknya memanggil mama!mama!mama!. Aku tak dapat ziarah jenazah hanya dengar dari kak ida tapi rasa tersangat sayu.

2 3 menjak nie aku mengalami kejadian misteri.hmmm... Aku malas nak pikir. Biarkan jelah kot. Aku anggap hanya perasaan aku je. Lagipun bukan orang maksud aku penyamun yang nak masuk rumah aku..aku tak berapa nak takutlah. Uisshhhh bukan berlagak tapi kalau hantu tue takat manalah antu2 tu nak buatkan?..kalau penyamun mana kuat kudrat aku sebagai pompuan melayu terakhir nie lawan lagi2 klu bersenjata kan?. Ayat kursi tak bleh miss lah nampaknya sebelum tido. Selalu ter....skip.

Sibuk citer pasal budget 2011. Aku?...mmm..so so je sebab semuanya mcm tak ada kena mengena ngan aku. Apa?..cukai handbag, baju anak2, spender, apalagi? dah takdeh. Aku pedulik apa..hahahhaha..Aku selama nie pun memang pakai handbag pasar malam 20 inggit je, tahan setahun..hahahhahha..koyak buang terus. Aku nie bukan jenis branded punya org..apa yang selesa+ murah aku rembat je. Lagipun kena ukur ngan diri sendiri gaji pun paras kemiskinan takkan nak pakai LV kan?...kuang kuang kuang...mengenang nasib diri yang tak mampu nie. Cuti bersalin 90 hari pun takdeh kena mengena gak...boleh tahan sangap jugak tue kat rumah klu cuti sampai 90 hari...yang 60 hari pun..mcm boleh kena meroyan..hahahhaha..Tapi kalau dah dibagi tue syok jugaklah agaknya. Bilalah nak implement masuk dalam akta kerja supaya kami2 nie yg keje swasta boleh tertakluk sekali ntah2 bila dah tertakluk masa tu aku dah pencen nak bersalin..hahahaha..hampeh jerlah.

Baru baca blog kak Pnut pasal cabaran cikgu zaman sekarang (klik sini) aduhai ngeri plak aku. Ya Allah engkau Lindungilah anak-anak ku dari hasutan syaitan. Peliharalah rasa Hormatnya pada orang tua, guru2 dan ibubapanya. AMIN.AMIN.AMIN.

Melompat-lompat blog pastu terbaca pulak seorang ibu meluahkan rasa yang anak2 nya asyik sakit je bergilir2. Bukan nak cakap apalah, aku dulu ada anak kecik yang umurnya selang setahun je memang macam tulah. Kalau dapat demam boleh bergilir2 kadang2 tue sorang belum sempat baik dah kena plak yang sorang lagi..Macam anak kembar je. Stress ok. Boleh dikatakan tiap2 bulan pulak tue berpanjangan sampai usia diorang 3 tahun jugaklah. Sampai masuk hospital, tu yang aku mcm taubat nasuha tue nak ada anak kecik. Aku siap cakap ngan azam anak 2 je dahlah... hahahhahhaha.. Aku ambik masa 5 tahun nak ada anak kecik balik tue pun kehadiran yg tak disangka-sangka(tapi sangat gembira). Bila ada anak kecik nie kena sedia dari segi mental & fizikal. Kesabaran kena tahap paling masterlah. Harap ibu tadi bersabarlah. Semoga anak2nya cepat sembuh.

Tajuk perkara 13 tue memang takde kena mengena ngan n3 nie pun..saje je aku letak..muahahahha.. ntah kenapa aku suka perkataan tue.

Ini telah menjadi SEJARAH

5 ulasan:

MOKCIK AZWA berkata...

hehehe Ijah..bleh pakai beg LV jugak...made in thailand..murah2 sajork hehehe

suka berblogging cuma mokcik belum bersedia menunjukkan muka sendiri atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan (ada kaitan dgn kerja huhu)..

Mak Su berkata...

eh, blog kita sebaya ler

Fariza berkata...

Kak azwa: ekekke..tulah kak lupa plak nak cakap klu betul pun saya pakai LV ori mesti org tak caya jadi..pakai jelah yang pelesu....thailand pun thailand lah janji LV..hahahhah..

Maksu: ye ker?...tapi blog maksu dah glemer.. :)

Ibu n Abah berkata...

Fariza..
salam kenal dari akak... terima kaseh kerana singgah di blog akak... akak akan link kan fariza punya dengan akak...

Fariza berkata...

Akak
salam kenal juga dari saya...
tq akak.