05 Oktober 2010

Dari telok PG ke nilai 3 dengan kasih sayang.

Sesekali nak jiwang bleh lah ye....kihkihkih..

Sabtu lepas aku, atih, mak, kak ida & ain pergi nilai 3 nak beli barang2 untuk majlis 5/12/2010 nanti.

Mula-mula plan nya atih tak ikut sebab dia cakap nak pegi ganu uruskan dokumen kahwin dia tapi last minit cancel atas sebab tertentu. Aku pulak malas nak angkut anak2 klu bawak diorang konpem aku sakit kepala ngan laki jadi aku tinggalkan aqil ngan kakak pengasuh kakak pengasuh tak tau aku cuti korang jgn bagitau dia tau.. Azri ngan Fahmi tinggal ngan Azam(keje malam) kat rumah. Lagipun kalau bawak anak2 ngan laki full pack pulak kete nanti mana nak letak barang2 semua.

Tapi sebelum aku tinggalkan hero2 pujaan hati tue kat rumah, aku dah siap masak nasi goreng 1 kuali, goreng ayam ngan goreng pisang tanduk bekalan 1 hari kena tinggal orang pompuan biasalah klu tinggalkan laki ngan anak2 konpem tak kebulur punya, cuba klu aku kena tinggal..pandai2 kolah nak cari lauk celah mana..huahuahuahua..

Pukul 9 aku dah hantar aqil kat rumah kakak pengasuh pastu terus pegi rumah mak. Sekali sampai rumah mak, atih baru bangun tido..hampeh betul tapi aku janji sebenarnya pukul 10 ekekkekeke. sementara tunggu dia bersiap tipon kak ida suruh datang umah mak sebab aku taknak ambik dia kat rumah sebab rumah dia becak(baru lepas hujan)..hahahhaha..abis kete aku kotor nanti..hahhahahha..keji gila.

Mak dengan atih tak sarapan lagi terpaksalah singgah kedai dulu tapi kesian, kebetulan kedai full house jadi roti canai yang diorder tak sampai2. Malas nak tunggu, keluar kedai atih masuk 711 beli roti ngan gula2 dequardin (ala gula yang sakit tekak tue). Bila masuk kete, atih bagi aku gula2 dequardin tue sebijik. Aku pun masuk mulut pastu terus..arggggggggghhhhhhhhh..!!!!! jerit sekuat hati. Mak terkejut melopong tengok aku jerit pastu dia tanye "ko nape?". "saje test suara kan dah makan gula2 tue, suara mesti power". kahkahakhakah..berbahak2 kak ida ngan ain gelakkan aku...kene sewel ngan atih. mak cakap ngan ain "ntah apa-apa ntah acik jah ko nie, nenek ingat napelah dia jerit sampai melopong nenek tengok"....hahhahahhaa.. nasib baik mak aku takde sakit jantung..kahkahakahkah..

Lepas lawak budus tu kitaorang pun geraklah menuju puncak destinasi. Perjalanan sangat indah dengan layan lawak2 budus kat dalam kete. Bayangkanlah 5 pompuan cerita tanpa batasan..syokkkk. Dah layan sangat citer hampir2 terbabas jalan..ehhehehhe. Terus pegi kedai yang nak dituju sebab atih dah survey2 harga katanya kedai nie harganya reasonable. Nasib baik pegi lepas raya..sehlahmattttt..duit kalau tak?cuba bayangkan.....kihkihkihkih. Banyak betul barang2 english sytle. Nasib baik aku nie kurang minat tapi aku suka tengok deco english nie. Sehlahmatttt duit haku.


Tak ker gila diskaunnya. Takat pegang2 bolehlah. Nangis2 setan zalituun goda suruh beli..minta maaf zalituun i tak tergoda dengan u pegi cari orang lain..kahkahkah..

Tengah tunggu nak bayar. Gambar kat bawah tu korang bleh tengok berapa duwet yang dihabiskan. Nie baru permulaan je tau..banyak lagi kedai2 yang kitaorang singgah... aiiiyyyokkkkkkkk...zalituun nie lekat plak kat mak aku..




Banyaknya beli. Siap mintak tolong bangla bawak troli. Tapi semuanya barang2 keperluan masa kenduri nanti kitaorang pun beli yang murah2 jer lagi2 yang aku sponsor lagilah murah..hahhahahha




Pastu singgah beli tikar pulak. Kesian kak ida..kahkahakah..duduk menyenget kena bagi laluan kat tikar tu. Tue pun mak ada hati lagi nak beli karpet aku buat2 tak tau je..hahahhaha..jahat kan... Kaki aku dah tak larat sebenarnya kang aku jugak nak kena drive. Tu belum carik baju sedondon lagi...fuhhhhhh. Aku tengok mak shopping ngeri....aku cuma telan2 air liur je...




Tapi kat nilai 3 nie macam tak banyak kainlah kan? nasib baik lalu kat nilai 1 singgah sanalah banyak sikit pilihan ker aku yang tak pandai carik. Paling susah nak cari baju sedondon. Menguji kesabaran betul bila aku suka kak ida tak suka, bila kak ida suka aku pulak tak suka , bila dua2 suka kain takde stok pulak..hampeh betul. Mak aku sampai cirit birit..hahahhahaha..Last2 kitaorang ceritakan ciri2 kain yang kitaorang nak kat bangla kedai kain tue pastu mintak dia carikkan..kiranya main tunjuk2 jelah..kesian bangla tue kena dera ngan kitaorang....

Pisang pun mak nak rembat..kahkahkahkah...aduhai. Lastlah nie...kete aku macam larat tak larat je nak naik bukit..hahahhaha...

Aku dah terlambat nak ambik aqil nie, selalu sabtu paling lewat aku ambik dia pukul 3..nie sampai 5.30 ko, nasib baik kakak pengasuh tak bising. Sampai rumah azam dah nak pegi keje.mmmm..

Penat tapi berbaloi2...bukan sebab shoppingmcm nak mati tapi sebab gelak2 tak mati2. Sampai mak cakap nie "nie kalau jalan jauh macam nie seronok ye tak ngantuk" Pastu aku jawab "iyalah tu baru pegi nilai pun dah nak terbabas jalan sebab gelak2...kang klu jauh lagilah ...tau2 nanti sampai thailand...hahahhahha"..

Aku tak beli apa2 pun cuma tikar 10 inggit je..buat lapik anak2 makan atas karpet mahal aku yang dah berbelak2 sebab mcm2 tumpah kat atas tue.....mahallah sangattttttt...ekekkekek..

Citer versi adik aku bleh baca kat sini. Gambar2 2 terakhir tue aku cilok dari blog dia jugak..


Ini telah menjadi SEJARAH

5 ulasan:

MOKCIK AZWA berkata...

Ijah tikar tu berapa klu kat sana? nak gak pi membeli tikar...kat sabah RM180 tau tikar bambu tu huhuh

Fariza berkata...

tikar tue RM35 inggit jer kak..bambu ker tue?..saya tak pasti tapi bila duduk/baring sejuk jer...

♥♥♥ miz sifa ♥♥♥ berkata...

2 dapat rm60 kikikiki
tgk la sape tawar...hahahha

Fariza berkata...

eleh tu pun sebab aku ngan kak ida beli tikar 10 inggit tue bangla tue consider bagi diskaun...poyolah ko.....

MOKCIK AZWA berkata...

waduh lagi murah...kat Kelate pun RM50. Yess...harus satu hari kena pi jugak kesana nie...hehehe