04 Oktober 2010

Cobaan budak 1 tahun 8 bulan ++ membuat PEACE

Lama dah tak citer pasal budak tecit nie. Sekarang nie dah macam-macam dah dia pandai seiringlah dengan usianya. Dah pandai cakap. Mula2 nak pandai cakap dia demam. Masih lagi nenen aku & suka tido atas perut aku mengambil tempat azam..oppppssss.. kahkahkahkah . Baran pun boleh tahan tapi mamat leleh....ehehehehehe..



"aqil, aqil buat peace macam nie".. Tengok gigih dia nak meniru..sampai berkerut-kerut kening...hahhahahha.




Peace versi aqil..hahhahhaha.. Tengoklah mukanya tak bleh blah betul.
Sampai nak tertido buat peace..ekekekkeke..

Bangku putih tue adalah benda yang paling dia sukajimat duit makbapak ko qil... Kemana-mana aje diangkutnya bangku tue. Kalau nak makan dia duduk kat bangku tue pastu pinggan kat lantai, bayangkanlah rupa apa dia makan..hahahhahha.. Kadang2 dia buat stunt pakai bangku tue bila tergolek nangis "atit!, atit!." minta tolong..ehhehehe..

Kalau 20 hari hantar rumah kakak pengasuh sebanyak 15 hari mesti menangis. Hati kena kering kalau tak aku yang nangis..muahahahhaha..Kakak pengasuh cakap kalau aqil nie dah tak menyusu badan mesti dia mesra ngan orang lain sampai taknak balik rumah..huahuahua. Sebenarnya itulah tujuan aku masih menyusukan aqil sebab aku taknak anak aku sampai taknak balik rumah disebabkan mak orang lain lagi best. Setiap petang bila aku datang je nak ambik dia mesti dia dah hulurkan tangan sambil seret beg baju dia..ehehhehehe..

Paling geram bila tiba aku nak mandi..susah gila doh.. Dia punya menangis kalah budak kena dera. Azam pun bengang je tengok dak tecit nie melalak2 depan pintu bilik air mesti azam cakap "pegi masuk perut ibu balik"..hahahhahha..


Ini telah menjadi SEJARAH

4 ulasan:

Mak Su berkata...

bersusah payahnya, hahaha, cuba lagi, cuba lagi ;)

Fariza berkata...

Maksu: kihkihkih...

MOKCIK AZWA berkata...

Ijah...hehehe...kesian budak tecit kena dera nak buat peace.

aiks...aqil pun sama perangai ngan anak akak no. 2 dan no. 6. No. 2 masa kecik dulu akan tunggu depan pintu bilik air sampai tertidur. yang no. 6 lagi over...melalak2 sambil ketuk2 pintu bilik air...tensioonnnyerr...nak mandi lama2 pun tak senang hehehe

Fariza berkata...

Kak azwa: mak aqil nie biasalah klu dera anak nie memang dia suka ahaks..

ye ker kak, haru betul kan? tu sebab saya mandi ambik syarat je mcm p ramlee..ahahahahahha....nasib bapak aqil tak komplen..ekekkekkeke..